• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Neej, de har lagt ner Zara i centrum här, skräp.

Presenten till svägerskan verkade uppskattad i alla fall.

• viktualia

Snuvan har mig fortfarande i ett fast grepp men jag orkar nog inte vara hemma imorgon också...  förmiddagsvinkar till tråden!

• Oms

BS -örontermometrar är inte helt tillförlitliga tyvärr. de fungerar bara om man använder de 100% rätt och att ens öron är utformade på "normalt" sätt så att säga. låga temperaturer är framförallt vanligt vid just örontermometrar och då rekomenderas att man tar tempen den gamal hederliga vägen som visar på exakt temperatur.

annars så pröva du att ta örontempen på honom o se om det gör ngn skillnad

nu ska jag gå ut o äta en semla med en väninna- hon är 38 snart 39 och gravid med sin 3:e. de andra barnen är stora nu så hon har lite nojor som vi ska klara av under intagandet av en semla

• porchez

På väg hem från Sälen nu. Finns det något värre än att åka hem? Vill ju bara vara hemma på en gång... Har uppfattat två trådbebisar? Stämmer det? Grattis till er båda, vet inte om jag sagt det...

• viktualia

Porchez - det är rätt uppfattat! Hoppas att du får tid att andas lite... låter osm du har ett högt tempo!!

• porchez

Vinkar till Vickan när vi susar igenom hennes håla!

• porchez

Vickan det ska jag. Nu är jag tillbaka i vanliga vardagslunken igen och det ska bli så skööönt! Jobba, träna och äta bra mat på fasta tider så länge det inte händer nånting oväntat...

• muggles
    Lapinette skrev 2011-02-04 15:29:25 följande:
    Mopedvin - fondanten äts i de små vita formarna. De senaste gångerna har jag serverat med körsbär som får koka en liten stund i rom (smakar ingen alkohol utan förhöjer bara körsbärssmaken). Har blandat i lite körsbärsmarmelad också och sen grädde eller glass till det.
    Åh vad det låter gott med körsbären (älskar körsbär!). Köper du färska el bär på burk?
  • muggles

Telis: om ni ändå skulle vilja läsa lite för Televinken, kanske han gillar "Bebis..." serien? Bebis dansar, Bebis lessen etc. Moa älskade dem från 1 års ålder och länge efter! Bara typ 2 ord på varje sida och gulliga bilder...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!