• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Mopedvin: Nej dottern flaskmatade vi från c.a 2 veckor helt.. Hon blev så trött på bb så vi fick väcka henne och så skulle vi pumpa osv osv.. blev galet mkt..  Men hon är en väldigt frisk och glad 3 åring nu

• Fossing77

smint - funkar det inte så funkar det inte, det är ju inte mer med det. hela den här amningshypen ger bara trötta mammor som knappt orkar gå upp på morgonen av skuldkänslor för de egentligen inte vill amma. lyssna på dig själv och fundera ut hur du funkar bättre. mår du bättre av att ge flaska, så ge flaska. ersättningarna idag är så bra och ger barnet det som det behöver, men en trasig mamma är svårare att ersätta bara så där. kram på dig, hoppas du mår bättre snart {#emotions_dlg.flower}

• FruCicci
    Lapinette skrev 2011-02-07 10:50:51 följande:
    Vad är det som hänt med kokisen?
    Kokosen kände lite domningar i benet, kollade och läste på via nätet och då upplevde hon att symptomen på MS passade in på henne.
    Klart man ska kolla vidare, för säkerhets skull som Piggis skriver. Men vi hoppas verkligen inte att det är något sådant!

När jag skrev en uppsats i Lund, om hiv/aids (läste medecin ett KORT tag) så inbillade jag mig till slut att jag hade sjukdomen i fråga, man kan bli knäpp
  • Fossing77

Cicci - när vi läste om ADHD, damp och andra bokstavskombinationer på min utbildning så uppfyllde vi allihop i princip alla symptomen på alla diagnoserna. Flört Jag tror jag hade flera av dom ett tag där... Flört

• FruCicci

hejsan Alla underbara tjejer

Jag har haft en sååååå trevlig helg!
    Helt underbar med familjen och vi har slagit rekord i hur mycket man kan hinna en dag med 2 barn.

EGO igår var vi på Eriksdalsbadet klockan 10, då hade vi haft en mysigt frulle alla innan (Victor blev föresten åksjuk och spydde på parkeringen )
    Barnen fick lunch där vid 12, sen somnade de i bilen och maken och jag kunde själva inmundiga en trevlig lunch på stan med dem utanför fönstret.
    Sen var vi på utflykt på Djurgården och Lidingö (med bil)
    Barnen vaknar och vi sitter i solenoch fikar vid KMK (ett kanon ställe vid Djurgårdsbron i sthlm). MYS
    Sen går vi på Junibacken i 2 timmar
    Avslutar kvällen med pizza hemma tillsammans!
    Verkligen skit trevligt och alla var på topp!
    I lördags hann vi en långpromenad allihopa, shopping och lördagsdrink
    Jag är kär i familjen nu!

• FruCicci
    Fossing77 skrev 2011-02-07 11:22:19 följande:
    Cicci - när vi läste om ADHD, damp och andra bokstavskombinationer på min utbildning så uppfyllde vi allihop i princip alla symptomen på alla diagnoserna. Flört Jag tror jag hade flera av dom ett tag där... Flört
    ha ha ha du ser!
    Jag skulle tippa att jag def hade haft alla symptomen på ADHD jag med
  • FruCicci

Välkommen hem Oupsie och Smint.
    Härligt att ni har landat i vardagen!

Jag har inte läst i kapp, så ni får ursäkta!

Nu lunch!

• Fossing77

Cicci - låter som en superhärlig helg. Glad Själv har jag varit osams med sambon hela helgen, så han har fått massa gjort i källaren i ren surpuppighet Flört

• Fossing77
    FruCicci skrev 2011-02-07 11:25:34 följande:
    ha ha ha du ser!
    Jag skulle tippa att jag def hade haft alla symptomen på ADHD jag med
    Jag tror inte man ens är "normal" om man inte har en viss del ADHD Tungan ute
  • nennesjuttioåtta

Smint – vad tråkigt att aminngen inte fungerar,  håller med mopedvin – stånga dig inte blodig! Det är väl inte direkt supermysigt i början när det gör ont, spänner, strular utan det kommer ju i så fall sen. Och det är väl lika mysigt att ge flaska, det är ju kontakten med barnet som är det mysiga och det får man ju oavsett med tutte eller ej. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!