• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-07 11:40:45 följande:
    jajemän! Jag tror det redan tagit fart, som sagt, eftersom jag läcker igenom kläderna igen. Tjusigt. Och jag sover ju förmiddag nästan varje dag med Pricken så jag har precis kommit upp så mig går det ingen nöd på .

Fast nu är jag förkyld igen så jag hoppas jag inte smittat Yngla med familj eller kokosfamiljen
    Härligt! Finns inget som ett stiligt läckage Skrattande
  • Fossing77

Hmm... Tristan börjar kunna ge svar på tal... Ilsket vrålande vill han inte sova middag, så när jag klampar in i rummet och undrar vad i hela friden jag kan ge honom för att han ska bli tyst och sova så säger ungen med tårar i ögonen "mat".... Vad gör man... Upp med ungen och mata med skinkost-macka. Hi hi! Glad

• Lapinette

Cicci - tack för infon om kokisen. Hoppas hon har fel i sin hemmadiagnos. Och helgen låter verkligen superhärlig! Har också haft en mysig helg med maken .

• MSW

Tallrikshylla you say? Jag har annars funderat på Ikeas tavelramar till samma användningsområde...

• nennesjuttioåtta

Cicci – behöver ni verkligen öva på det? Ni borde ju ha rutinen inne vid det här laget, moahahah!

• smint

amningen funkar rätt ok, det har ju inte runnit till ordentligt ännu,  men jag mår inte bra av det tyvärr känner mig hel deppig. , men vi får se hur det går, skall till sös i morgon för pku prov och en viktkoll. 

Cissi: haha hoppas ni får till en nummer 3  

• nennesjuttioåtta

MSW Eller tavellister kanske? Annars med tallrikshyllan så har ju den en rundstav framför så att inte böckerna välter så lätt, ifall de vill ta själva.

• nennesjuttioåtta

Fossing, ja fast det är så svårt att hitta något som passar till vita mjölkrosor på tröjorna.

• nennesjuttioåtta

nu ska vi äta, igår gick det väldigt bra med gröt och mangopurén! 

Piggelin – hur gammal är lilleman nu?

Var en konstig känsla att hålla Yngla och veta att hon var lika tung men 2 cm kortare 8 v gammal än Pricken var när han kom.  Maken vågade inte hålla, haha! 

• nennesjuttioåtta

lappis – lät som en lyckad middag förresten, hamnade receptet i BT-kokboken?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!