• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    Mopedvin skrev 2011-02-07 17:50:20 följande:
    När jag var yngre, barnlös och ambitiös gjorde jag egna tvålar som alla gäster på bröllopet fick....herregud, men det var kul då!
    Oj vad duktigt av dig - och roligt för dem att få! Vilket pyssel! Men vad kul det måste ha varit att kunna fokusera på bröllopet med stort B under tiden Före Barn ... Vi glömde/skippade nog det mesta ... Jag ångrar idag att vi inte ens hade ett program till kyrkan/kapellet (då hade jag ju kunnat titta där vad det var för musik vi spelade ...) Som tur är hade folk väldigt trevligt ändå och pratar fortfarande om vilken kul fest det var (tack annorlunda omgivningar och nubbe till förrätten, samt tidernas bästa spontan-DJ )
  • smint

koko: skönt att du blir uppkollad på sjukhus. jag läste lite i den där tråden på fl, jisses säger jag bara..

tack för alla kloka och fina svar ang amningen. tycker lille h varit tröttare idag så undrar om han inte rtikigt får i sig det han behöver. i morgon skall vi väga honom på återbesök så får se hur det är då. Sambon vill att jag skall må bra så han stöttar i vilket beslut jag än tar.  Och på Fredag kommer bvc på hembesök.

ultraljudet på njurarna var ok idag, men tydligen skall man göra 2 stycken innan man kan sluta med antibiotikan. Så om 2 veckor skall vi på ett nytt UL. Men lille H kissade ordentligt under undersökningen så den läkaren verkade inte orolig iaf   

Snaily: Skönt att hon sover ute lilla yngla och vad jobbigt med vittne vid rättegång. Hoppas det ordnar sig

Nu skall jag jaga ståbräda till vagnen, skall se vart närmsta återförsäljare finns. Kunde vara en liten bra grej för dottern att vara med och köpa brädan hon skall stå på.  

• Hattis

Kokisen - Hoppas så att allt är bra! Bra att du kollar! Kram!

Vilka mentos Fossing! Vad har du använt för pennor?

Lasagneplattor - jag reagerade också över att de behövde kokas först när det var så mycket vätska och så lång tid som 20 min i ugnen? Man kan ju förstås använda färska lasagneplattor också.

Da Snigel - du är inboxad

EGO - Jag håller på att utveckla någon sorts konstant bakfyllehungerkänsla. Det är inte längre citrusfrukter och juice jag är sugen på utan pizza, pommes, bea, stekt korv, ost... Nu blir det bacon och pasta frossa. Jiiiizez, så här kan det bara inte hålla på i över 30 veckor till!

• Fossing77

Tack, tack! Måste öva lite mer dock. Glad Köpte såna här pennor på kakburken.se, supersmidiga och bara 13o kr Glad

funkar även på frukt, kristyr och lite sånt Glad
  • Fossing77

Hattis - klart hungern kan hålla i sig, men förr eller senare får du ont om plats att lägga den på Flört

• viktualia

Koko - hoppas att det inte är något farligt och att du får en bra förklaring på vad som hänt!

Ego - pallade att jobba idag... trots att snuvan inte gett sig. Nu försöker jag umgås med sonen som traskar fram och tillbaka med gåvagnen och verkar frustrerad över att han inte kan gå utan stöd... öva då säger den taskiga mamman... fniss

• Hattis

Fossing    Under tiden får jag bli lite bättre på att promenera tror jag... 

• BrudSommar2006

Tack så väldigt mycket Lapinette!!!Äpple

Hattis, då tror jag på en tjej för det där känns väldigt bekant!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!