• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

sommarbrud – jag gjorde också tvålar till bröllopet, köpte något set på Panduro. Hjärtan som luktade kokos. Tror ingen kunde brytt sig mindre, haha. Det trodde nog de hörde till stället vi var på.

• Snorkfröken77

Nenne - Lol, vad fint av din man! *skrattar lite åt upplysningen om halva priset* Som min galna moster som alltid "glömde" prislappar på dyra julklappar till oss men det fanns alltid rester kvar av en annan prislapp så man fattade ju att hon köpt på rea, lol.

• snaily
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-07 21:50:57 följande:
    Snaily - Hon är 11 år i sommar, hon hade värden *tittar på provsvaren* CREA 240 och UREA 13,7 kan det vara de njurrelaterade testerna? Det är de värdena som inte håller sig inom gränsvärderna iaf. En fråga som jag knappt törs fråga Hur länge kan de leva med diet och ev medicin när det börjat gå utför? Pratar vi 1 år eller flera?

När vi skulle in med honkatten till vet. kom ett par ut med en tom kattbur och såg sammanbitna ut, när tjejen gick ut genom dörren utstötte hon sådant avggrundsvrål av smärta att jag började grina. Fy fan, jag fasar för när vi måste ta det beslutet för någon av katterna.
    Sorgligt med folk som går ut med tomma burar/ensamma koppel.

Nu minns jag inte gränsvärdena riktigt (skyller på mammaledigheten) men 240 i krea är i alla fall inte skyhögt  - omöjligt att sia men en del katter KAN leva och må bra i flera år efter det upptäcks. Men ibland går det fort utför tyvärr. Hoppas din katt är av det segare slaget, de flesta hör nog till den gruppen faktiskt (förutsatt att de mår hyfsat bra när det upptäcks, värre om de börjat visa symptom som aptitlöshet, ökad törst, illamående osv).

Nähä, måste nog avlösa maken som agerar Yngla-säng just nu.
  • nennesjuttioåtta
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-07 21:57:21 följande:

Nenne - Hej din glada skit! Vad mysigt ni verkar ha det Pricken och du Och mjölkrosor på tröjan går väl att matcha till allt? Jag menar en skönhet klär ju i allt! Vad sköntatt du läkt ihop så fint i underredet, själv tycker jag fortfarande det stramar ibland i mellangården (heter det så?!) Jag känner mig tyvärr inte alls lika tight som innan heller inuti vilket jag tycker är mindre kul...

Tack, men jag är rädd att jag inte kommer upp i mjölkrosornas standard.
    Jag har inte kikat efter men maken har gjort en okulär besiktning och gett tummen upp fast jag känner ju att det är helt knypplat av en blind därnere. Knöligare, liksom. Men det känns ju bara när jag pillar där själv så när jag duschar får jag tänka på annat för att inte bli svag i knäna (not in a good way). Men just inuti så har jag fått för mig att det ibland håller på att rasa ut så då kniper jag utav bara h-vete, vet inte om det är det som gjort det tajtare. Tror knappast man kan tacka Pricken för det iaf, tjockhuvet.
  • nennesjuttioåtta

Så jag tvättar mig som om jag spelade luftgitarr.

apropå hårdrock, vi ska på Foo Fighters i sommar, YIHAAAA! 

• nennesjuttioåtta

apropå inboxen, fasen vad otydligt det är att man fått ett meddelande där nufrtiden

• _koko_

Åh telis, absolut bättre än MS!!! Fast det trodde nog jag aldrig att det var, det var bara det att när jag Googlade på domningar i benen var typ 90 procent MS-länkar. Jag ska sova nu, tror nog att det kommer att kännas bättre i morgon. Förlåt, jag vinner kvällens ego.

• nennesjuttioåtta
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-07 21:59:34 följande:
    Nenne - Lol, vad fint av din man! *skrattar lite åt upplysningen om halva priset* Som min galna moster som alltid "glömde" prislappar på dyra julklappar till oss men det fanns alltid rester kvar av en annan prislapp så man fattade ju att hon köpt på rea, lol.
    Mohahah!
  • Snorkfröken77

Nenne - Här knips det hysteriskt oxå, minst en gång per dag, men inte verkar det hjälpa. Känslan att  det skulle ramla ut hade jag ett bra tag, vågade inte sätta mig på huk med rädsla att få fiska upp livmodern och sedan få stoppa in den igen Märkligt nog så känns allt likadant på utsidan, men när jag känner inuti (förlåt alla känsliga!) så känns det slappare, som att det liksom rasat lite, lol, vad sexigt det låter. Kanske ett lättare slidväggsframfall?! Vad vet jag...Bra att maken gjort tummen upp iaf! Och fungerar det som det ska är det ju bara att tuta och köra

• nennesjuttioåtta
    _koko_ skrev 2011-02-07 22:08:27 följande:
    Åh telis, absolut bättre än MS!!! Fast det trodde nog jag aldrig att det var, det var bara det att när jag Googlade på domningar i benen var typ 90 procent MS-länkar. Jag ska sova nu, tror nog att det kommer att kännas bättre i morgon. Förlåt, jag vinner kvällens ego.
    Sov gott!!!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!