• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Sweetie – ooh jag är alldeles enormt (kåt pppfff) glad och tacksam åt fina tulpaner en måndag, men han hade ju inte behövt säga att det var halva priset, han kunde ju lagt på en hundring Nancy äter på några av blommorna här, men inte vissa sorter. Tror de smakar illa, haha! Mest om hon är uttråkad eller vill ha uppmärksamhet. Och om det rör sig i något vinddrag. 

• sweetstreet

Nenne,
    haha jag jag förstår väl att du är glad!
    Och sedan kan jag bara hålla med om att sådan ärlighet som din make verkar leva under kan vara väldigt ädelt men inte alltid så smart....  

• sweetstreet

Sitter nu i soffan och kollar Svampbob med min lilla smått febriga tjej....

• Mopedvin

snorkis - hej jag är ny, grattis till fint rul!

Koko - skönt att det inte var en propp eller nåt annat läskigt...

Ang tvålarna... I ett försök att vara pysslig och så där inna vårt bröllop, köpte jag ett slags tvål-set på panduro som jag gjorde tvålar av, skrev ut våra initialer på overhead papper som jag klippte ut oxh la i tvålformarna... Ja, resultatet blev väl sådär... Sen gjorde jag små tyllpåsar o knöt ett grönt band om, sen fick alla en påse på sitt rum på det lilla slottet vi gifte oss på... Tilläggas bör att vi hade bara tio gäster

• Fossing77

Nenne - Jag fick tulpaner igår, för att jag beordrade sonen att se till att sambon handlade sådana när de ändå åkte. Flört

• fru AM

Godmorgon alla!
    Härligt Snorkis att allt såg bra ut på RUL!!! Och skönt (även om du inte vågar ta till dig det men ändå) att BM jobbat i 40 år och aldrig sett det som hände er hända samma föräldra par två gånger. STOR KRAM

Har bara läst i kapp via min lilla mobil så jag har inte kommenterat men  jag Rilogt att Sweet är här inne så mycket nuförtiden! 

Kram till alla 

Såg en fråga fråån Telis om Yasuragi: domen meddelas 16 februari. Nu börjar jag nästna hoppas att han ska vinna eftersom han är som en pitbull som låst käkarna och aldrig kommer släppa/ge sig annars ... Vore så behagligt att släppa in den lille pitbullen i det vackra beigemelerade badrummet med våtrumsmatta/tapet ...

• Piggelin1
    muggles skrev 2011-02-07 17:42:37 följande:
    En fråga: behöver man koka lasagneplattorna? Brukar jag inte göra när jag gör normal lasagne - är det annorlunda i detta recept?
    Läser ikapp..

Mugglan - det där med koka färska lasagneplattorna tyckte jag verkade over-kill, så det skippade jag.
    Tror jag nämnde häromdagen, men säger det igen, att det skadar inte mer lite mer fyllning och/eller sås, kan bli lite snålt annars vill jag minnas.
  • Lapinette

Jag kokade eftersom det stod så på receptet men såg sedan på paketet att det inte behövdes. Vilka vill ha pärontarte och körsbärsbruléerecept? Inboxa era mailadresser så mailar jag för jag har scannat in dem.

Sorry, har inte läst ikapp *skäms* men ska försöka när jag hinner. KRAM

• Piggelin1
    Mopedvin skrev 2011-02-07 17:50:20 följande:
    När jag var yngre, barnlös och ambitiös gjorde jag egna tvålar som alla gäster på bröllopet fick....herregud, men det var kul då!
    Ojoj, ambitiöst! Allt sånt som give-aways etc är bortskalat till vårt bröllop, men kan tänka mig att det blivit lite mer av den varan om barnen inte funnits med i bilden

Träffade både präst & kantor igår, klart skön präst, lite bohemisk äldre man med håret på ända - skön kille helt enkelt. Mkt hellre den typen än ngn konservativ snubbe. Fick en del tips, bla att ha såväl plan A som plan B för vår dotter, ifalll hon "sätter sig på tvären". Man har ju ingen aning om hur en treåring kan agera, kan funka super, kan bli disaster. Prästen menade att han absolut inte har ngt mot barn (han hade sex egna), men just under själva vigselakten så vill han att det ska vara "vår stund", mannens & min, att vi ska få njuta av den, & sen kommer han självklart att engagera henne i dopceremonin, torka lillemans huvud, hålla dopljuset etc. Så nu funderar vi på plan B, dvs vem ska få äran att gå ut med henne i ca tio minuter, ifall det blir nödvändigt. Kanske ena brorsans fru, fast samtidigt är det ju trist att hon inte får vara med hela tiden då. Pratade med syrran precis, hon föreslog vår dagmamma, det är ju inte så långt härifrån som vi gifter oss. Hmmm, får fundera lite till.
  • Fossing77

Piggelin - Jag har turen att mina små sover en del på dagarna, så då finns lite tid för bröllopspyssel. Glad Jag pysslar mest lite för att så mycket av vårt är beställt färdigt och klart, känner att jag vill pilla med något litet själv. Så jag ska peta med mina små Mentosar, hehe.. Men jag blandar nog upp dom med något annat, typ minimarshmallows eller så, annars får jag pyssla ihop typ 1000 st... så roligt behöver jag INTE ha! Flört

Lappis - inboxat! Glad Fina bilder du hade på din profil!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!