• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Snorkfröken – vad härligt att livet känns bra! J Så underbart och läsa. De enda jag har shoppat på sistone har varit klänningar. Har ju en förkärlek till klänningar och det hänger redan en hel drös men det blev en svart fodral och sedan en volang OddMolly på REA’n.

Snaily – jobbigt med vittnesmålet. Har ingen erfarenhet alls mer än att jag råkade sätta dit en tjuv i Frankrike och fick då göra något slags vittnesmål hos polisen via min väninna som pratar mycket bättre franska än mig.

Kokisen – attans vad trist med diskbråck men samtidigt skönt att det inte var värre. 

Nenne – härligt med tulpaner. Jag köper i princip varje vecka från januari – mars. Maken min var superduktig på blomsterbud när vi inte bodde i samma land .. .men jösses, vad det har gått utför på blomsterfronten sen vi flyttat ihop. 

Förresten nenne, härligt youtube-inslag att se så här en tisdag morgon. Skickade den vidare till maken som nog fick lite komplex

Piggelin – härlig präst ni verkar ha fått och jag håller med om att vigseln är er stund. 

Fossing – jag mailar och tack för komplimangen .. bilderna är snart 5 år gamla! Jösses vad tiden går snabbt. Skrämmande!

• Fossing77

Piggelin - hade ju varit kanon om er dagmamma kunde rycka in en snabbis ju. Glad Vi har ju 3 små monster som ska hålla sig i skinnet under vigseln. Elliot är ju 9 då, han sköter sig ju... Men Tristan är 2 och Mira 1 år då, det kan bli intressant Flört

Lappis - Ja visst rusar tiden iväg! I min värld är Elliot fortfarande liten, varje gång han hittar på nåt nytt, typ gå och handla åt mig eller så, så inser jag hur stor han faktiskt är. Då känner jag mig gammal! Glad

• Piggelin1

Fossing - dina mentosar var superfina! Pyssel med sånghäfte/festprogram, vigselprogram, bordsplaceringskort är det pyssel som det blir här
    Ifråga om festrogram - skönt att det bara är närmaste familjen för oss (iofs 30 pers) - så slipper vi skriva ihop såna där käcka/roliga beskrivningar om alla gäster
    På ett bröllop vi var på för några år sen (det där middagen höll på i SJU (!) timmar...), var det närmare 90-100 gäster - sicket gigantjobb de måste haft med alla beskrivningarna... Fast så hade de ju inga barn heller när de gifte sig. Hittade nämligen det festprogrammet häromdagen då vi började pilla med sånghäftet. Bra att ha liite sånt sparat, måste varit på 20-25 bröllop senaste 15-20 åren.

Snorkis - åh, vad roligt att du kikar in & härligt att läsa att du mår bra! Det andas liksom energi

Koko, jobbigt med diskbråck, men SKÖNT att det inte var ngt värre. Var lite orolig där ett tag.

Nähäpp, nu är det dags att rycka dottern från tv'n/filmen & lilleman verkar ha vaknat däruppe. En kompis här i krokarna har en granne som kommer hit i fm & ska klippa Amanda (hon är fd frisör) - första gången ngn annan än jag sätter saxen i Amandas hår. Börjar få så mkt hår nu att det är dags att låta ngn mer professionell fixa det.

...och så skiner SOLEN!! Härligt!! Stormen & regnet igår kväll & natt verkar ha tagit bort massor av snö, så nu syns hela gräsmattan igen - gött! Det finns hopp om livet!

• Lapinette

Piggelin - vi tyckte det var rätt skoj att skriva beskrivningar om våra gäster. Vi satt nere i Cannes efter att ha ätit en god middag med vin och gjorde både bordsplacering och beskrivningar. Det var bara till vissa som det var supersvårt ... typ sådana vi inte kände tillräckligt eller som vi insåg inte "stack ut" på något sätt alls. Inga spännande intressen.

• Piggelin1

Lappis - jo, egentligen hade det varit kul att skriva, sitta & spåna vilt & ha roligt under tiden (inbillar jag mig), dvs så som ni gjorde, men nu med en spädis & en trotsig treåring, så är det rätt skönt att skippa det stressmomentet (som jag vet att det hade blivit i vårt fall, eftersom hela planeringstiden dessutom är ganska kort).

Hmm, fast nu när jag tänker på det - liiite kul hade det ju trots allt varit...
    Äsch, jag får spara det till festen som  vi planerar att ställa till med senare, för alla våra vänner

Fossing - kan bli spännande med era två småttingar ism ert bröllop! I tonåren var jag på en morbros bröllop, där deras ena pojk var ngt/några år när de gifte sig. Killen ifråga är väl 25 år idag, men minns fortfarande hur han GALLSKREK under vigseln, för att han iinte fick vara hos sin mamma. Slutade med att mamman fick ha honom på höften, framme vid altaret under vigselceremonin, det var det enda som funkade... Vill helst inte att det ska bli så för oss... Lillemans ena fadder får hålla honom under själva vigseln, så är iaf planen.

• start september

Oj, äntligen ikapp. Skriver mer ikväll men bara snabbt nu

Tjoho för Snorkis RUL! Oj vad jag tänkt på dig.

Koko - åh vad bra att du kollade upp det. Livet är för kort för att chansa.

Hattis - jag känner igen det du skriver. Jag var hooked på McD (tre gånger i veckan under ett par veckor), friterade räkor och allt vad det var. Det var typ v 6-9. Helt plötsligt lättade illamåendet och nu är det sura äpplen och juice igen. Kladdig kakkor på jobbet känns helt plötsligt äckligt igen.  Jag känner ett svagt illamående men helt hanterligt så jag har fortfarande hopp om att det lever därinne. Det kan ändras med andra ord!

Kram till alla som behöver! 

• start september

Vet inte var jag läste det men någon kändis hade låtit sin ettåring gå in med sin gåvagn före brudparet nedför altargången. En rejäl chansning, men det hade funkat.

Oklart om barnet sen togs omhand av någon vilket jag rekommenderar när det är såpass små. Vi hade nog kunnat låta någon vår tjej känner väl går ut med henne en liten stund men man vet ju inte ens om det funkar i situationen med alla nerver. De känner ju av sånt. 

• muggles
    Hattis skrev 2011-02-07 18:03:36 följande:
    EGO - Jag håller på att utveckla någon sorts konstant bakfyllehungerkänsla. Det är inte längre citrusfrukter och juice jag är sugen på utan pizza, pommes, bea, stekt korv, ost... Nu blir det bacon och pasta frossa. Jiiiizez, så här kan det bara inte hålla på i över 30 veckor till!
    Jag tror det är sånt du är sugen på bara för att du mår lite illa, det går säkert över om några veckor!
  • muggles

Snorkis: grattis till fint RUL! Härligt att du unnar dig att planera lite inför framtiden!

Koko: puh, diskbråck är väl inte kul men bättre som sagt än både propp och MS!

• fru AM

Angående kombon bröllop och små barn så var ju Livia 10 månader då vi gifte oss. Vi hade hyrt in en barnvakt för hela dagen och kvällen så Livia var nog inte ens inne i kyrkan - de testade har jag för mig, men hon lackade ur när hon såg oss på avstånd, så barnvakten tog en promenad med henne i vagnen. Sedan gullade vi lite med henne efter vigseln och sedan drog de sig tillbaka till barnvaktsrummet som vi hade grejat.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!