• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

MSW - började undra om jag och SB skrämde bort alla när vi pratade kräksbarn och blöjor... Flört

• Snartis

Hej alla,

Stort grattis till nya bebisarna som kommit

Välkomna alla nya!

Skumläser ibland och kom på efter Mugglans fråga att jag inte skrivit något om Kuben.
    Det gick bra och fick se en till vild kickare till Mitt myom växer så läkaren tyckte det var konstigt att jag överhuvudtaget lyckats bli gravid naturligväg samt lyckats föda normalt sist. Så vid stora UL så ska de kolla igen om myomet har flyttat sig/växt. Så det blir väl extra koller denna gången igen..

Annars så har jag börjat känna av foglossningen och har ridförbud (på hästar ). Gaah så himla ledsen över det, ville verkligen hålla igång så länge jag kunde men får åka till stallet och mysa  och tömköra istället.

Ska iväg efter jobbet och köpa nya byxor, så svårt när man är förstor för vanliga byxorna och för liten för mammabyxorna. Vad det inte någon som tipsade om en sak man kan fästa i vanliga byxorna? tar tacksamt emot tips. Kollegorna var så glada idag över att få se en liten mage som jag inte lyckats dölja hahah

Det tar ju så enormt mkt tid att lösa ikapp så skriver bara ett kort ego-inlägg idag. hoppas det är ok

Lagade lasagnen igår och det behövs verkligen mer fyllning och sås, blev lite knapert på den fronten. Jag köpte även en grillad kyckling som jag hade i, blev lite matigare då. Jag kokade inte plattorna och det gick bra ändå.

Nu ska jag testa citronfläskfilen som det tipsats om tidigare

Roligt att så många träffas IRL

Nu måste jag jobba på, så sjukt mkt att göra efter en veckas vab förra veckan

Kram till er alla

• Fossing77

Snartis - Härligt med lyckat KUB Glad De flesta barnaffärer har såna "byxförlängare" en tygkil du fäster i vanliga byxknapparna så linningen blir längre och tygkilen täcker för glappet som blir där du inte kan dra igen dragkedjan. Vansinnigt praktiskt. Glad I övrigt rekommenderar jag mammabyxor med låg midja, dvs inte en lång mudd du drar över hela magen, utan en kort mudd som vilar under bulan så att säga. Så mycket skönare, tycker iaf jag... Det beror ju på smaken så klart, men jag levde i mina sådana nu när jag bar Mira. Glad

• MSW

Hej snartis! Skönt med bra kub och glada kollegor!

fossing jag var fullt upptagen (nåja) av pluggande..

• Snartis

tack för tipset, ska ut och shoppa så ska nog ta mig till en barnbutik med och kolla

• Fossing77

MSW - He he! Så kan det gå Flört

Snartis - Gör du så, skönt att kunna ha sina vanliga byxor så länge som möjligt, tids nog får man ha storkläderna ändå Flört

• sweetstreet

Snartis
    grattis till fina KUBet!
    Du kan testa att fästa en snodd i knapphålet på byxorna och sedan ta öglan runt knappen. Men då måste du har tröjor som täcker såklart. Annars finns ju fiffiga lösningar man kan köpa också. Och sådana där typ bella band hade jag vilket var bra över brallor som var uppknäppta eller hade lite hemmagjorda lösningar...  

• sweetstreet

Är hemma med sjuk liten tjej idag.
    Får se vad vi kan hitta på.

• fru AM
    Ska iväg efter jobbet och köpa nya byxor, så svårt när man är förstor för vanliga byxorna och för liten för mammabyxorna. Vad det inte någon som tipsade om en sak man kan fästa i vanliga byxorna? tar tacksamt emot tips. 
    Jag kan leta lite hemma - jag har en sån där mojäng med resårband i olika längder som man kan fästa i knapphålet - fast vet inte riktigt var ... Och så fick man någon budgetvariant med ett sånt där babypaket. Är du intresserad av dem om jag hittar dem, Snartis?
  • fru AM

Det var alltså riktat till Snartis detta sista ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!