• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

mugglan – nä favors håller jag med om är konstigt, jag gjorde tvålar till toaletterna. Godis är en bra sak, men ett graverat/målat glas. När ska vi skåla i Berit & Börje 3/7-83 liksom.

• nennesjuttioåtta

Vi skrev roliga beskrivningar om alla gäster, det var riktigt roligt och uppskattat. Fast svårt på vissa som man inte kände, kusiners nya respektive och så. Lite jobbigt blev det när vi höll på att skriva ut dem på mitt gamla jobb och maken läste igenom dem och insåg att det blivit en miss, bordsplaceringen hade ändrats men inte texten så det kunde stå att kusin Bodil var gift med min mamma och så. Men det hann vi ädnra men det blev ju panik...

sid 1178... 

• Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-08 16:51:23 följande:
    mugglan – nä favors håller jag med om är konstigt, jag gjorde tvålar till toaletterna. Godis är en bra sak, men ett graverat/målat glas. När ska vi skåla i Berit & Börje 3/7-83 liksom.
    Den 3/7 -93, -03, osv? Skrattande
  • nennesjuttioåtta

jag vill också ha creme brulee med körsbär och allt!

festprogram, vi hade några sånger i men det var mest utifall. Det sjängs väl någon så där men mest var det ju presentationer (nästan 100 pers) och parlör för dem som råkade hamna bredvid en som pratade dialekt (fast den förstod ändå bara de som pratade så eftersom jag hade översatt helt tokitok, mooahahha jag är så fånig för jag tycker fortfarande att jag var så himla fyndig) 

hej fru muffins L!! 

• nennesjuttioåtta
    Fossing77 skrev 2011-02-08 16:55:11 följande:
    Den 3/7 -93, -03, osv? Skrattande
    ja fast brukar ni fira andras bröllopsdagar?

Snartis – grattis till fint KUB!

Fast jag slår ett lag för byxor med bred mudd (fast Snartis har väl koll sen innan) för på vintern värmer det så himla skönt! Jag skulle kunna ha såna jämt.
  • nennesjuttioåtta

idag har vi fikat på stan, och för första gången sen han slutat skita varje kvart så blev det detonerad bajsbomb så vi fick testa skötbordet på toaletten. Fasen vad bökigt! Och de där våtservetterna var ju inte så effektiva, vilket slöseri, herregud. Fast jag har väl inte rutinen, hahaha! Men som tur var sket han när han stod i mitt knä, hade det hänt när han låg i vagnen så vet jag inte hur vi hade gjort. Återigen så var det svallvågor när jag öppnade blöjan och jag tror också det gick gäss. 

Varsågoda! 

• nennesjuttioåtta

Sweetie –krya på sig, lilla tjejen!!

• Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-08 17:02:28 följande:
    ja fast brukar ni fira andras bröllopsdagar?

Snartis – grattis till fint KUB!

Fast jag slår ett lag för byxor med bred mudd (fast Snartis har väl koll sen innan) för på vintern värmer det så himla skönt! Jag skulle kunna ha såna jämt.
    Näää... Jag försökte bara vara rolig Tungan ute
  • nennesjuttioåtta

jag tror jag håller på att få mjölkstockning, fast det känns ingen knöl men det gör ont i utsidan och i bröstvårtan. AAaaaargh!

• start september

Jag har ett Bellaband, funkar ganska bra. Kanske ska hitta en kil också. Idag är jag superstor, v 10+0 imorgon. Hoppas jag bara är svullen för min dölja tom v 18 plan på jobbet går åt skogen annars.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!