• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    Sommarbrud skrev 2011-02-08 11:22:51 följande:
    Fossing77: han äter bara mat dricker bara ersättning en gång på natten. På dagarna bara mat :(
    Nämen! Där ser man, alla regler har ett undantag då som vanligt. Glad Hur gammal är han?
  • Sommarbrud

Fossing77: 7 månader, han har alltid spytt mkt när han var liten så gick han int eupp i vikt och började då med mjölkfritt men har spytt lika mkt sen när han var ca 3-4 månader fick han börja med mat för alla sa att han skulle sluta spy:) Det har blivit bättre men såååå jobbigt att byta tröja 10 ggr per dag och skura upp hans små mathögar överallt:) Han gillar att krypa och stå så man måste vara med överallt:)

• Fossing77

SB - hans magmun kanske är lite slapp om han alltid varit sån. Det går förhoppningsvis över. Glad Håller med dig.. blöjor är inte fasligt skoj, jag har ju 2 blöjtroll här hemma så det är ett fasligt bytande...

• Sommarbrud

Fossing: haha ja då har du fullt upp kan jag tänka mig! Hur gamla är de ? Jag tycker en räcker gott att hålla mig upptagen. Nu sover han faktiskt lite skönt då hinner man plocka lite och leta efter ett band till b-fest.

• Fossing77

SB - Tristan blir 2 år i maj, så framåt sommaren ska här pottränas, Mira 5½ månad, så där lär vi få byta ett tag till. Flört Tack och lov så sovs det en hel del här, så man får saker gjorda ändå.

• Sommarbrud

Fossing: Vad roligt att inte ha så långt mellan barnen vi vill också ha en till ganska snart. Min lilla Wilton har aldrig sovit mkt på dagarna men idag verkar han riktigt trött

• Fossing77

SB - Ja dom kom i snabb takt dom små liven, Tristan var ju enligt plan, Mira blev en överraskning Glad Jag hoppas dom kan ha nytta av varandra som lekkamrater framöver, Elliot fyller ju 9 i år så han är inte överdrivet mycket för bebislekandet även om han är en ängel och bygger Lego med Tristan i timmar. Glad Tristan sover oftast två gånger/dag, ca 1½ timme åt gången, Mira har sedan hon föddes sovit hela natten och nästan hela dagen med, men nu börjar hon ha 2-3 vakna perioder på ett par timmar vardera på dagarna. Glad

• Sommarbrud

Oj du har det riktigt bra:) Wilton hade nog väldigt ont i magen när han var liten så han sov aldrig alla mina kompisar barn sov hela dagarna när vi var ute och gick men inte W. Fast nu e det skoj när han e vaken för han e alltid glad då kan man ju göra saker :)

Jag vill inte vara för gravid när vi gifter oss bara :) Har redan en klänning (är iof omöjlig att köpa en till)

• Fossing77

SB - Ja, det underlättar ju att de sover när man har två små. Det har dessutom gjort att Tristan inte alls beter sig svartsjukt eller så för han får ju mycket egentid med mig när Mira sover som hon gör. Så han springer fort till hennes rum när hon vaknar och ska klappa, krama, pussa och ha henne i knät. Det är hemskt skönt faktiskt, var ju orolig att han skulle bli svartis och jättejobbig när hon kom så fort.

Jag har fått förbud att vara gravid på bröllopet Flört Nu planerar vi ju inga fler, men vi har uppenbarligen inte alltid med planeringen att göra har vi märkt. Hi hi. Men klänningar kan man ju alltid byta ut... Flört

• Sommarbrud

Haha nej nya klänningar finns det massor av:) Ja jag har alltid sagt att jag vill ha två barn men det är ju roligt så vi kommer säkert ha fler om vi kan få fler dvs. Skulle vara roligt att få en tjej :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!