• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

SB - Elliot är ju inte Calles son, utan min sedan tidigare förhållande, sedan fick vi ju Tristan så jag var hemskt sugen på en tjej när jag blev gravid där igen. Var så nyfiken så vi faktiskt var iväg och gjorde ett köns-ul... De sa ju att det var en tjej där inne, men jag vågade nästan inte tro på det ändå. Glad

• Sommarbrud

Fossing: jag är ganska säker på att jag kommer få en kill etill vet inte riktigt varför det e nog bara för jag har massa kill namn men inga tjej namn :)
    Ja jag e så nyfiken så jag ville verkligen veta, kanske ska lägga till att jag älskar att handla så min sambo sa att det blir billigare om vi vet vad det är så slipper vi köpa till både en tjej och en kille... :)

• Fossing77

SB - Ha ha! Tur du har en praktisk sambo Flört Mira är första tjejen som föds i min släkt sen min lillasyster som e född 1985... min bror har 3 pojkar, jag hade 2 då... Min sambo har 3 yngre bröder, så en tjej på den sidan var det väl dax för med.. Flört

• Sommarbrud

Fossing: Ja min syster har en son o jag har en son så min mamma vill nog väldigt gärna att det ska komma en liten tjej. För min syster vill inte ha fler barn så det är upp till mig:)

• Fossing77

SB - Min syster sa "tack, nu ligger inte all press på mig!" Hi hi! Det kommer hyfsat mycket rosa presenter hitåt... Flört

• Sommarbrud

ja det förstår jag! Men det är ju så roligt att handla tjejkläder, jag tycker att i sverige är det så dåligt med killkläder. Vi är i frankrike varje sommar och där har jag handlat massor till Wilton finns hur mkt kul som hellst även i små storlekar så förra sommaren köpte vi på oss ett lass med kläder så han har fortfarande saker som han inte vuxit i ännu... :) Som sagt gillar att handla!

• Fossing77

Du har rätt, killkläder är smått tråkiga här. Hur många rutiga skjortor behöver ungen, undrar man ibland Flört

Bara för att jag skröt om hur fint mina små sover, så vägrar Tristan helt att somna och har nu tjatat så han väckt Mira med. Lika bra att tillverka lunch Flört

• Sommarbrud

Fossing: ja wilton vaknade med och har redan hunnit äta :)

• muggles

Hur gick det för Snartis KUB förresten el har jag missat att hon har rapporterat?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!