• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    Telis skrev 2011-02-08 21:14:30 följande:
    AM, ååååååh, vad jag skulle vilja vara en fluga på den badrumsväggen när du slår upp dörren och visar den beiga platsmattan för Mr Yasuragi!! (Fast kan man neka honom att välja inredning om han säger att han står för alla kostnader och han väljer normala material och färger? )
    joo men det måste du väl kunna AM... lägenheten är ju inte hans och du måste ju kunna hyra ut den igen.. hihihii
  • Oupsie

Telis, ja det är nog samma fackförbund, är studentmedlem där. Får kolla lite vad försäkringsbolagen säger.

Nu vill Daisy ha mat, så jag får väl ta henne, matvraket .

• Telis
    viktualia skrev 2011-02-08 21:20:14 följande:
    joo men det måste du väl kunna AM... lägenheten är ju inte hans och du måste ju kunna hyra ut den igen.. hihihii
    Jo, fast det var ju det jag menade med normala färger och material. Om han vill pröjsa mellanskillnaden och få vitt kakel och italiensk sjösten istället för beige plastmatta och våtrumstapet så kan det ju vara svårt att hävda att hans val gör lägenheten mer svåruthyrd.

Jag har ingen aning i frågan, men jag hoppas verkligen att AM kan neka och välja själv! Även om jag tycker att beige är kanske lite för snällt. Varför inte BT-lila?
  • Fru E

Skickar en snabb kram till alla och konstaterar att jag inte hinner med denna veckan alls
    Efter imorgon lugnar det ner sig lite förhoppningsvis så jag hinner kommentera och inte vara ego.

Snorkis-det enda jag satt så långt är olika tomater och har köpt frön till ringblommor och slingerkrasse som man kan ha till ätliga dekorationer men mer kommer . Nu har jag nästan obegränsat trädgårdsland!

Vårt hus verkar ha klarat sig i stormen men själv sov jag gissningvis 2-3 timmar natten till idag vaknade till för minsta lilla ljud i huset och undrade vad det var som gått sönder.

Andra nyheten är att bästa väninnan fick en liten E i natt!! Har bara hunnit prata kort med henne men tydligen sprack hon en del och fick opereras akut efter förlossningen. Konstaterade att jag blev uppriktigt glad för deras skull även om det är liiiiiiiiiite blandade känslor
    Som grädde på moset konstaterade hennes man att deras uterumstak blåst bort i stormen så maken skyndar dit imorgon och hjälper till.

Nu sängen för lite mer sömn i natt

& kram

• porchez

Jag läser och läser och läser för att försöka hänga med, men det går så där. Vill kommentera så mycket men inget nämnt inget glömt. Hoppas jag hinner in mer imorgon. Kram till er alla!!!!

• start september

Vad tråkigt Oupsie att du inte ser någon förbättring i foglossningen ännu. Jag har förstått att det är väldigt olika, men Vänner är väl den som haft det värst här. Minns inte riktigt hur lång tid det tog för henne innan det blivit bättre?

Smint - amning ska vara på dina  och lillkillens villkor och inte på andras. Tack för svaret om njur-UL - vad bra att det blir noga kollat! Jag ser fram emot en förlossningsberättelse även av dig.

FruE - läskig storm. Jag har hört av familj nedåt att den inte var att leka med alls. Något nytt om din cykel förresten?

Allt väl med PB idag? Gick stormen söder om dig?

Vickan - tror stenhårt på vitpeppar. Och alla blir inte sjuka. Men vet hur det känns.

Tinga - åh vilka bra nyheter med 2,5 års-kollen. Ha en fantastiskt skön resa!

Snartis, läskigt med myomet men bra att KUB gick bra. Det är väl tryggt och bra att få extra koller.

Hattis  vilken burk sprang du till

För egen del fick jag såväl KUB- och RUL-tider idag. Kändes så definitivt, minns hur det känns att boka av dem sen när man fått MF. Positiva tankar var det nu istället!

• nennesjuttioåtta

Telis – det var så lite så!
    AM – Jag kan skicka en provfärgkarta i cellstoff på lite olika brungröngula nyanser. 70-talets porslin är på återtåg, tror jag! Orange eller kanske den här svårdefinierbart gröna färgen?  
    Oupsie – Jag som tänkte på dig idag och hoppades att foglossningen blivit åtminstone lite bättre, vilket jävla skit!
    Fru E – Skönt att huset står kvar! Önskar er en fin eskimå men utan akut operation efteråt, testade det men då fick jag ju ingen macka.  

• Oms

Men shit vat on topic ni varit här inne idag då bröllop hit o dit - trodde ett tag att vi alla redan är gifta här inne men kom snabbt på att så inte var fallet, det är lätt att bli hemmablind helt klart! Kul för er som ska gifta er iår eller framöver, det e ju en fantastisk händelse och ngt som man minns o blir påmind om i varje fall 1 gång per år för resten av ens liv (förhoppningsvis ska jag väl säga, med sveriges skilsmässotakt så vetg man ju inte)

i vart fall så firade jag o maken vår 5:e bröllopsdag nu när vi var nere i Gambia. iom att vi gifte oss där så är det lite speciellt att faktiskt fira bröllopsdagen där. Vi var förbi "vår" kyrka och vi var ute på ett av våra favoritställen med 2 av våra groomsmen hällde i oss lite för mkt alkohol tror jag o sen var vi ute på klubb hela natten medans barnen tryggt låg  sov hos farmor - skönt!

Nu till kvällens drama... Jag o stora dotter kom hem från Astrid Lindgrens barnsjukhs för bara ngn timma sen... dottern vakande i morse mede hög feber, yrsel, illamående on i kroppen och en kraftig huvudvärk.... jag hann inte mer än mumlas symptomen för maken förrän han satt upp i sängen o sa MALARIA!... hej o hå... malaria ja, ja visst kunde det vara det. bara för at det är influensa säsong behöver det ju inte vara det, vi har ju precis kommit hem från ett malariaområde och vi blev myggbitna som sjutton och hade ju inte det bästa malariaprofylaxet om än att det var bra.

efter mkt ringande fram o tillbaka mellan mig o storan idag samt sjukvårdsupplysningen och VC så bestämde vi oss för att åka in på em. KS var det enda tillgängliga alternativet då vi pratar tropiska sjukdomar.

undersökning, mottagande o provtagningar gick galant om än att det är mkt väntan mellan varje steg. man screenade mot alla förekommande virus/bakterier/parasiter och kom fram till att hon "bara" hade ett virus, om än ett kraftigt sådant. alla prover visade på fina värden och då hade man också kollat levern etc - skönt!

kvällens planer blev ju som sagt lite ändrade, vi skulle ha gjort en hel del av läxorna idag men ok, tänk om det hade varit så att hon var drabbad - skulle jag då ha förlåtit mig själv för att jag tänkte kortsiktigt?

nu ska jag fixa ngt att äta, tjingeling

• nennesjuttioåtta

Idag har jag varit hos frisören och kapat nästan 2 dm. Pricken hälsade på hos maken efter tjat (från makens sida) och jag funderade allvarligt ett tag om inte frissan skulle bli ledsen om hon inte fick träffa Pricken. Herregud, skjut mig! 

• nennesjuttioåtta

OMs – yeiks, vilken dramatik! Vad skönt att det inte var malaria, krya på sig!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!