• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

AM, är jätteintresserad om du hittar den Var och kollade runt lite i affärer efter jobbet och har köpt på mig lite tights och annat. Ska plocka fram alla stora kassar med mammakläder sen sist, tror att jag har några jeans som var lite mindre än andra. Bäst att kolla innan man köper massa nytt

• Snartis

Nenne, bada varmt om du kan det kan hjälpa mjölkstockning. Eller amma massor

• viktualia

har läst ikapp.... men minns inte allt.. hm....

själv nojjar jag mest över hur lång tid det ska gå innan jag vet om jag blivit smittad av vinterkräksjuka.. en kollega insjuknade på jobbet i förmiddags och nu är min nojjningsfaktor MINST 100....

• Hattis

Snorkis - Grattis till fint rul Knulltrumpeter på det!

Och Snartis - grattis till KUB/NUPP som gått bra! En kick igen alltså! Vad roligt... Hoppas själv att jag får se något dylikt om exakt en månad!

Vickan - vitpepparkorn?

*Hattis smiter iväg till annan burk*

• Hattis

Snaily, har du fått ngn klartecken från TR om hur de vill göra?

• Snorkfröken77

Hej hopp!

Idag har jag klivit ur garderoben sas på jobbet, det var knappast någon som blev förvånad Berättade för några kollegor och förväntar mig att det sprids på det sättet. Skönt att slippa dölja det längre (who am I kidding, dölja?! En kollega sa, antingen är du gravid eller så har du svalt en fotboll )

Tinga, just ja, stort grattis till Piff och Puffs utmärkta värden, vilken supermamma du är! {#emotions_dlg.flower}

Snartis - Skönt med fint KUB! Hoppas myomet håller sig i schack!

Vickan, inte bli sjuk igen!!!

Lappis, vilken Odd Molly klänning köpte du? *nyfiken* Jag trodde inte det var din stil, säger jag som aldrig träffat dig

Två frågor, vitt skilda, till expertiserna i tråden:

1. Någon som vet vad den där smaskiga såsen innehåller som man får med hem när man beställer Pad Thai, nästan genomskinlig sås med chili ser det ut som?

2. Ska man ha ett paraply/parasoll till en barnvagn eller använder man det aldrig? Är footsack bra, dvs sådan man sätter över sittdelen och skyddar mot vind och blåst?

• Snorkfröken77

Hattis, har du hört något om jobbet?

• viktualia

Jag testade med svartpepparkorn... ha ha... det var det som fanns hemma...

Snorkis - fråga 1 har jag ingen aning om eftersom jag inte äter sånt... allergisk. Fråga två: Jag saknade aldrig paraply till Trollets vagn i somras, men några gånger när det var sanslöst soligt la jag en tunn bomullsfilt över sufletten och fäste den med stora hårklämmor. Men det var för få tillfällen för att en mer seriös lösning hade behövts. Sedan råkar sufletten på Teutonia Fun vara sådan att man kan öppna bakstycket och på så vis vädra igenom = mycket bra! Gallerfilt skulle kunna ha använts som solskydd också, men det blev en mindre filt.

• Oupsie

Snorkis, vad kul att se dig här igen, har tänkt på dig, både jag och maken. Han frågade faktiskt igår om du hade varit på ditt RUL än (visste inte att han hade sån koll ). Och vad skönt att allt såg bra på ut på RUL! Så araben är en liten blygis .

BS, fick de sonda Astrid också. Stackarn. För vår del räckte det med att ge lite extra ersättning, men Astrid kanske hade högre värden än vad Daisy hade. Jag tyckte också att det var jättejobbigt att vara på sjukhuset, men på lördagen hade vi fått reda på att vi skulle få åka hem dagen efter så då var det lite lättare att hålla humöret uppe. Vad blev det för försäkring till slut? Kommer ihåg att ni hade problem med försäkringsbolagen. Vi har inte ringt till något än, men vi har Trygg Hansa till det mesta här hemma har jag för mig.

Snartis, grattis till ett bra KUB! Beklagar foglossningen dock . Kan myomet innebära att du får göra kejsarsnitt?

Sweet, hoppas att lilltjejen kryar på sig snabbt.

Angående gravidbyxor gillar jag också de med bred mudd. Jättesköna ju, har mina gravid-mjukisbyxor på mig just nu till och med .

Vi skrev presentationer om alla våra gäster, och det tog ett tag då vi hade strax över 100 gäster. Men det var kul, men som sagt, vissa är lite svåra om man inte känner dem så bra.

Piggelin, det börjar ju närma sig nu . Så kul med bröllop! Vi hade makens systerdotter som näbb, och hon var 2,5 då, så vi visste att det var en chansning huruvida hon skulle göra som vi bad henne, men hon skötte sig superfint under hela vigseln. Men det är ju så klart svårare när det är ens egna barn, för hon vill väl helst vara med er antagligen. I vårt fall kunde hon ju gå till sina föräldrar när hon ville. Vår präst kom dock med tipset att ha med ett par tablettaskar att muta henne med om det skulle behövas .

Koko, låter jobbigt med diskbråck, men betydligt bättre än propp eller ms. Kram!

Smint, vad jobbigt att du känner dig deppig . Hoppas att du hittar ett sätt som känns bra för dig! Kram!

Vickan, huh för kräksjuka, hoppas verkligen att du slipper!

Kommer inte ihåg allt som jag tänkte kommentera, postar så länge...

• viktualia

Oupsie - tack för inlägget! nu minns jag ju vad jag borde kommentera!!

Piggis - spännande att det snart är dags!

Smint - *stödkramar*

Koko - hoppas att utredningen om dina besvär går vidare och de hittar något smart sätt att hantera!

Oupsie - om barnförsäkringen krånglar, så brukar det gå bättre om man tecknar försäkring via fackliga gruppförsäkringar...

... och du... ser framemot när du orkar skriva förlossningsberättelse... är nyfiken!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!