• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    start september skrev 2011-02-08 22:02:20 följande:
    För egen del fick jag såväl KUB- och RUL-tider idag. Kändes så definitivt, minns hur det känns att boka av dem sen när man fått MF. Positiva tankar var det nu istället!
    Ja det minns jag också Men denna gång så verkar det så mkt hoppfullare!

Grattis till Tingas två killar också, har glömt skriva det! Hoppas ni har en skööööön semester!

Vad är det som hänt med Parnassia, har hon lämnat tråden och varför?
  • Fossing77

muggles - det var någon som hälsade från Parnassia härom veckan om jag inte minns helt fel... vet dock inte vart hon tagit vägen..

• fru AM

Har hon inte börjat jobba? Parnassia alltså?

• muggles

Snorkis: det låter som att det kan vara sweet chilisås du fått med? Men håller med Sweet att i äkta Pad Thai ska det vara hackade jordnötter och pressad lime över, ingen sås (men man gör som man vill såklart).

• muggles
    Fossing77 skrev 2011-02-09 09:45:00 följande:
    muggles - åh! den där skärmen är kanonbra! Glad här i borås använder vi dock mest regnskydden... hehe.. Flört
    Ja visst är den! Fick tips av Vänner osm hade Teutonia och vi använde vår solskärm hela hela tiden kändes det som (Moa var lite ljuskänslig och somnade inte i vagnen om man inte skärmade av). Den funkar ju på alla vagnmodeller...
  • fru AM

Och Fossing: jag yckte er tapet i källaren var ganska fin jag. Definitivt finare än vad jag planerat förr mr Y. Och Telis: det är lite oklart om hyresgästen nödvändigtvis måste få rätt att välja utseende på badrummet. Vi håller på och undersöker det.

• muggles

AM: jo men i hälsningen fick jag känslan av att allt inte var så bra? Hon har ju inte tittat in på jättelänge nu...

• Fossing77

AM - har högvis med remsor av en småblommig brun annars om du vill ha Flört man hittar mycket skoj när man river tapeter...

• muggles

Oupsie: jag tror tyvärr du får leva med foglossningen ett tag men jag hoppas att det åtminstone lättar snart. Så svår foglossning som du haft går nog inte över på en handvändning och dessutom är som sagt de hormoner som håller bäckenet uppluckrat igång så länge du ammar

Jag kände mig jättepigg igår efter jobbet (otippat med tanke på att de hotade mig med att många tvillinggravida blir sjukskrivna redan v24-25) och for runt och städade toaletterna, strök äntligen gardinerna som jag sydde i julas (de har hängt uppe helt skrynkliga ) och lite annat pyssel. Kändes bra när jag gjorde det, har dåligt samvete att maken sköter nästan all städning nu för tiden men jag är beordrad soffläge (makens order alltså). Han säger att "ditt jobb är att vila så de inte kommer för tidigt" och han har ju rätt, men jag får ändå dåligt samvete ibland. Men i natt protesterade fogarna mot toastädningen... Jag har bara ont i fogarna på nätterna, aldrig på dagarna, vilket ju såklart är tacksamt.

Har skickat en ny magbild till galleriet. Där syns det pyttelilla ärret efter op också.

Men jag mår fantastiskt bra egentligen, att ha så lite krämpor när man väntar tvillingar är ju en förmån. Fast bajseriet börjar bli ett problem faktiskt. Först kommer inget på två dagar (trots mängder med loppfrön och katrinplommon och vatten) och när det kommer är det så hårt att det blöder (Tänkte på Televinken då faktiskt...)

Jag lyckas ändå njuta av graviditeten, av att känna två små livliga krabater röra sig därinne. Suga ut så mkt som möjligt nu -det är ju definitivt sista gången för mig (Vill inte orsaka press på ngn annan att "njuta av sin graviditet" men jag känner verkligen så efter allt trubbel som varit.) Just nu är jag väldigt lycklig

• Fossing77

muggles - du har en härlig inställning tycker jag Glad man glömmer lätt att njuta av det när saker och ting strular. jag tänkte jättemycket på det när jag bar Mira nu, för hon lär bli min sista.. så allt man gjorde som gravid och nu med bebisgrejer är ju sista gången.. så man får passa på Glad

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!