• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

mugglan - fina namn .. jösses råkade skriva fel först och det blev "vina" ... tror det har blivit lite väl mycket at den varan på sistone . Och vad härligt att läsa om att du njuter av graviditeten. Låter så sunt och underbart!

Sen hade jag börjat skriva ned kommentarer till alla andra här inne men jösses vad rörigt det blev här på jobbet. Får in en kund efter lunch ..han verkar inte kunna ta beslut eller prata på telefon .. ändå mindre maila. Nåja ska inte klaga för nu kommer han ju för att beställa av mig.

• BrudSommar2006

Muggles, ska namnen passa ihop på tvillingarna, dvs, ha lika många stavelser så att en inte får ett kort namn och den andra ett långt och att namnen kommer från olika tidsepoker osv? Hur tänker ni rent generellt?

Jaha, så har man åkt på streptokocker/halsfluss, hur sjutton har det gått till! Jag känner ingen som är eller har varit sjuk. Maken har fått vara hemma idag eftersom jag känner mig så risig, tur att jag kom på att gå till läkaren på en gång, nu har jag i alla fall fått pencillin och kan bli bättre om jag har tur.

• fru AM

Muggles:
    Haha! Att ni aktade er för direktörsnamn! Det var precis det vi eftersträvade med Hektors namn i kombo med efternamnet ... Direktör, bankir, grosshandlare eller häradshövding - rejäla släktyrken alltihop (kanske inte grosshandlare om jag tänker efter)

Angående dina namnförslag för twinsen så tycker jag Axel & Isak passar bra tillsammans och Ida & Klara passar både fint med varandra och med Moa! Ni ska inte köra på den litterära stlen då: Moa, Harry, Ivar? Moa, Alva, Selma? 

• fru AM

Oooh - jag minns inte Parnassias hälsning ... att det antydde att något inte var bra ... Hoppas allt är ok!? Vickan borde veta!?

• Liten med Mindre

Sist jag hörde från Parnassia så var de fortfarande under isen av sömnbrist och ingenting ville riktigt fungera. Det var en vecka sen. Hoppas något har bättrat sig. *orolig*

• MSW

Parnassias häslnign hade väl att göra med lillas sömn fortfarande? Och nu då i kombination med jobb, om jag inte minns fel!

ett lite trist ställe, men ganska bra för namn inspiration tycker jag är kyrogårdar.. Man kan juh läsa många namn på gravstenar..

• start september

Muggles, har du testat kiwi? Det funkar faktiskt hyfsat på mig (förutom loppfrön 2 ggr per dag). En kiwi ger dessutom C-vitamin.

Aprikoser som snacks hjälper väl också om man vill ha variation.

• Oupsie
    muggles skrev 2011-02-09 10:22:53 följande:
    Vi tittade på 100-listan men det kryllar ju inte av namn där som vi kan tänka oss. Var hittar man fler förslag?
    Just nu ligger Axel, Isak, Jonathan, Alexander bäst till tror jag av dem vi båda kan tänka oss. El Ida, Klara/Clara, My, Meja. Fler förslag ngn?
    Som AM tycker jag också att Axel och Isak passar bra ihop, och Jonathan och Alexander passar också bra ihop.

Tänkte också på Alva, tycker att det skulle passa ihop med Klara. Klara och Alva.

Och AM, såg vad du skrivit om Daisy,
  • Oupsie

Hej alla nya förresten, tror att jag har missat att hälsa.

Mopedvin, såg att du var barnmorska. Är du en sådan BM som man går till som gravid, eller jobbar du på sjukhus? Om du vill svara förstås .

Hmm, började att amma efter jag skrev mitt första inlägg, satt en stund och så somnade hon vid bröstet, tog bort henne, hon vaknade och ville ha mer mat. Somnade igen, tog bort henne, hon kräkte lite, ville ha mer mat... och så samma visa igen, och igen. Nu har jag lagt henne i vagnen för att se om hon kan sova en stund. Kommer ju inte göra annat än att amma om hon ska göra på det där viset.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!