• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

BS - jag har aldrig köpt liftkort i förväg utan på plats. Nu har jag i och för sig inte åkt skidor på 8-9 år heller - internet köp fanns väl nästan inte då. Men det ska säkert gå fint att köpa i kassan även idag. Köerna kanske till o med är kortare nu för tiden om andra köper på nätet.

Vet i alla fall att jag ett år åkte med och köpte 4-dagars kort och åkte varannan dag för att hinna plugga  till tenta. Det finns många varianter som ni säkert upptäcker. Ni kanske till o med är naturbegåvningar som min kompis i USA som tog de svarta backarna första kvällen (nu var de amerikanska svarta backarna där vi åkte inte mycket att hänga i granen, men ändå).

• Telis

Så där, nu finns Mugglans mage i galleriet. Såååå fin!

• viktualia

Nån efterlyste Parnassia - jag tror att hon håller sig undan för att hon försöker få livet att rulla med noll sömn, nytt jobb och allmän familjesnurr...

• Telis

Vickan, hälsa till henne så jättemycket och skicka en bunt kramar om du pratar/mejlar med henne!

• BrudSommar2006

Liten, enda anledningen att köpa på nätet innan är väl att det är flera hundra billigare men det verkar smart att nöja sig med ett par dagar förutom skidskolan.

Att döpa sina barn till något som automatiskt får dem in på bankdirektörbanan tycker jag låter jäkligt smart, varför har jag inte tänkt på det!

• BrudSommar2006

Hej Telis, är du helt frisk nu? Dvs det har inte blivit så att de andra går och bär på smittan utan att vara sjuka och så har du blivit sjuk igen? Det säger nämligen alla till mig nu, att jag ska ta med barnen och maken och ta halsprov även fast de inte har några symptom? Gjorde ni så? Du hade väl också halsflussvarianten av streptokocker?

• Mopedvin

Oupsie - jag jobbar på en gynekologisk vårdavdelning och har hand om kvinnor i alla åldrar, gamla tanter med framfall, femtonåringar som gör abort, eftervård på patienter som t.e.x gjort det Mugglan har gjort, ger cytostatika till gyncancer-patienter, illamående gravida.... U name it! Trivs som fisken och vill inte till förlossningen just nu även om alla tror att man bara kan jobba på förlossningen om man är barnmorska.... Eller som Fru L sa, ha ett "kontorsjobb" hahaha

Jaså får man inte ge vårdpersonal presenter där vissa av er bor? Konstigt! Jag skulle nog uppskatta en orkide som står sig lite om jag jobbade på mvc

• Telis
    fru AM skrev 2011-02-09 18:53:21 följande:
    Är det någon som går på den här bilden (reklam för ögonfransnäring på FB):

(inte bara världens längsta gonfransar utan också världens största ögon! Som grapefrukter!)  
    Men det är ju nenne!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!