• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

Våra namn funkar ju bra även utomlands, fast vi hade ingen tanke på det när vi döpte barnen. Efternamnsmässigt så får både jag och sambon stava respektive efternamn även här i Sverige... Hopplöst, så det får man säkert stava utomlands med Flört

• FruCicci
    muggles skrev 2011-02-10 10:42:23 följande:
    BS: vad betyder Fanny för negativt? *nyfiken*
    På Olearys toa står det Fanny och Willie, typ K*k och F*tta har jag fått lära mig, på ameriakanska....
  • Fossing77

Lappis - Jag röstar på teckning! :) Eller så får du brodera in ett hjärta på hans slips ;)

• FruCicci
    Lapinette skrev 2011-02-10 11:05:48 följande:
    Cicci - jag hade inte räknat med något alls och sen tidigare har jag bett maken att inte skicka blomsterbud heller då blommorna brukar vara urkass på alla hjärtans dag (kvalitén). Jag har inte hittat på något och är jäkligt pank denna månad .. pga för många klänningsinköp + hotellbokning i Japan + en massa fotoalbum + skidweekend. Ska jag rita en teckning med ett hjärta till honom som han kan få imorgon på F12?
    Det tycker jag verkligen att du ska göra, sååå otippat! Ett stort Rött hjärta!
    Min make kommer få något sådant
    Tänk för 15 år sedsn firade inte så många Valentine.... nu har det blivit värsta grejen. Och jag håller med om att blommorna är katastrof dåliga på just denna dag!
  • Lapinette
    Tvättstuga

Var bara tvungen att lägga in denna bild på en tvättstuga i ett hus som jag precis tittat på. Det är ju nästan så det skulle vara skoj att tvätta där under kristallkronorna .
  • Lapinette

Oj, smalnade visst av bilden lite väl mycket .

• Lapinette

Shit, jag skulle ha tänkt på allahjärtans igår när jag gick en sväng på stan. Köpt något kort, skrivit en dikt eller något. Jösses, vilken dålig fru jag är!

• FruCicci

Fossing, men vad coolt! Det har jag inte sett förut.

Mugglan, det stod på dörren in till damernas respektivet herrarnas, så dui inte tror att någon klottrat det

ore, Axel är superfint tycker jag med Och Emil och Edvin gillar jag med..... men Hannes är det värsta jag vet
    Tänk vad alla tycker olika! Vilket är super bra!

usch, min bsäta kompis ringde mig igår De fick en liten dotter den 31 januari och sen dog hennes mamma 2 dagar senare, de hade inte ens hunnit hem. Hon satt med mig i telefonen och bara grät grät grät... man känner sig så hjälplös. Jag lovade att jag skulle ringa nu i eftermiddag, men jag vet inte vad jag ska säga till henne. Allt känns så futtigt.
    Fick nästan panik känsla för man sätter sig ju själv in i situationen att det kunde varit ens egna mamma..... sa till maken att jag ville åka hem till mina barns morföräldrar fort, man vet ju inte vad som händer......

• FruCicci

Vilken tvättstuga!!!! Lappis det var ju helt fantastiskt!
    Vem skulle inte vilja stå där och tvätta?
    Å helt i min smak

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!