• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

muggles - Inte nog med att de ska orka bära och föda 10 barn, sen ska man ha fantasi nog att döpa dem med... ;)

• muggles
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-09 18:41:41 följande:
    Karius och Baktus? Teddy och Freddy?
    El Matt och Frans?

• BrudSommar2006

Lapinette, inte slänga de där liftkorten, de kostar ju typ 45 kronor att skaffa ett nytt!

Det är ganska viktigt för mig att namnen funkar hyfsat på engelska men inte hysteriskt viktigt. Däremot vill jag inte ha namn som jag vet betyder något mindre bra som typ Fanny, men det är ju så få namn det handlar om. Våra mailadresser är förnamn@efternamn.se och vad det gäller sånt så är det ju smidigare om man inte heter nåt på å/ä/ö, fast ni som gör det här verkar ju uppenbarligen ha klarat er fint ändå!! Mitt förra efternamn var sådant men det blev jag ju av med när vi gifte oss. Fast nu har jag en accent eller vad det heter över en bokstav istället men skit samma.

• Lapinette

BS - jag tror det är försent med den infon . Vi var i Åre/Tänndalen för typ 3-4 år sedan och jag har svårt att tro att vi sparat dem men jag ska leta i pjäxbagen i helgen.

• FruCicci

Guten morgen!

För mig är internationella namn jätte viktigt, men alla har ju olika idéer kring detta. Likaså att det passar fint med efternamnet och att det funkae,r i alla åldrar.
    Erik tycker jag är ett klockrent namn som funkar på en söt liten bebis, snygging och gamling....
    Sofia tycker jag också är ett bra namn.
    Men men man ska ju ta det som man gillar själv, det är ju det viktigtaste.

Visste inte heller att det var billigare att köpa liftkort på nätet, vad smart!!

Lappis, vad härligt att fira alla hjärtansdag lite tidare, romantiskt!
    Undrar vad min make kommer hitta på alternativt jag?.... hmmmm

Näe nu om chefen igen.

• muggles

BS: vad betyder Fanny för negativt? *nyfiken*

• BrudSommar2006

Lapinette, ajaj, då blir det till att skramla till ett nytt! Med alla tusenlappar som gått åt till skidskola och skidhyrning, ja och för all del stugan, för vår del så tror jag inte att vi kommer att märka 45 kr hit eller dit...

Muggles, vagina, rumpa, stjärt enligt tyda.se.Där jag bodde användes det oftast i lite mer vulgärt syfte men andemeningen var ju densamma.

• Ore

Ikapp!

Kul att se snorkis här igen Härligt att RUL gick så bra, och att ni hade en så bra BM! Jag hade parasoll till vagnen, men då var min lillkille litet över halvåret och satt i sittvagn, så det var för att vi skulle kunna gå ute utan att han fick för mycket sol på sig.

Snaily: Jag skulle också vara litet smånervös över att bli kallad som vittne, men det går säkert bra!

Snartis: Trevligt att KUB-testet gick bra!

Namn: Vi valde ju ett litet mer internationellt gångbart namn till lillkillen, mest för att vårat efternamn är svenskt och svåruttalat i utlandet. Tänkte att det kan ju vara bra om lillkillen inte behöver bokstavera både för- och efternamn, ifall han satsar på att jobba i utlandet... 

Jag tror ju ändå att det är två små killar i mugglans mage... Axel är jättefint, tycker jag. Andra förslag är Edvin, Anton, Adam, Benjamin, Hannes, Einar, Emil...

• BrudSommar2006

Porchez, hur gick det med brädåkningen den här gången? Tog du lektioner?

När sågs egentligen PB till här senast? Eller har jag missat henne?

• Lapinette

bs .. ja, vart har pb tagit vägen? Hon brukar ju vara här inne dagligen.

Jag har ju föreslagit Jonathan och även Benjamin för maken och när han har uttalat de på franska så inser jag .. neeeej, låter inte snyggt. Jag tror nu jag har fastnat för Leo. Som sagt .. så jäkla trögt som det går i kön så lär vi har ett par år till på oss att fundera över namn.

Cicci - jag hade inte räknat med något alls och sen tidigare har jag bett maken att inte skicka blomsterbud heller då blommorna brukar vara urkass på alla hjärtans dag (kvalitén). Jag har inte hittat på något och är jäkligt pank denna månad .. pga för många klänningsinköp + hotellbokning i Japan + en massa fotoalbum + skidweekend. Ska jag rita en teckning med ett hjärta till honom som han kan få imorgon på F12?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!