• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

Lappia - Jag får ny tvättstuga om ett par veckor, ska ABSOLUT sätta kristallkronor där! Skrattande

Cicci - Lite sött är det, eller hur? Glad Tänkte brodera nånstans i min klänning på bröllopet, fast i blått, så är den blå saken avklarad med. Flört

• Lapinette

Fossing - tror inte maken skulle uppskatta om jag broderade på hans favoritslips .

Cicci - usch vad jobbigt med väninnan. Visst får man sig en tankeställare när sådant händer. På tal om det ... jag MÅSTE verkligen ringa min mamma!

• Fossing77

oj... tänkte inte brodera på bröllopet... men till bröllopet tänkte jag göra det...

• Fossing77

Lappis - Han kanske har en tråkig strumpa du kan pigga upp? Flört Eller på kalsongerna Skrattande

• Lapinette

Fossing - kalsongerna vore ju faktiskt skoj!

• Fossing77

Lappis - Fast akta så du inte fäster med en knut som kan skava Flört

• Oupsie
    Lapinette skrev 2011-02-10 11:14:17 följande:
    Tvättstuga

Var bara tvungen att lägga in denna bild på en tvättstuga i ett hus som jag precis tittat på. Det är ju nästan så det skulle vara skoj att tvätta där under kristallkronorna .
    Åh, jag vill också ha kristallkronor i tvättstuganDrömmer. Får skriva det på inköpslistan till huset .
  • Oupsie
    muggles skrev 2011-02-10 09:38:30 följande:
    Stella gillar jag (Klara och Stella skulle funka) men maken är inte med. Men nu tror jag vi har två tjejfavoritnamn, får se om de överlever el om det blir nya favoriter nästa vecka...
    Vilka är favoriterna nu? Eller det kanske du inte vill säga?

Agnes och Klara tycker jag passar fint ihop. Och Stella tycker jag också är fint.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!