• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

BS, jag är helt frisk igen. Jag vet inte riktigt om jag hade streptokocker eller virus, först tog dom ett streptokockprov som gav svagt utslag men sen hjälpte ju inte penicillinet och då sa läkaren att det kanske var virus ändå. Maken och Televinken har klarat sig bara bra som tur är!

• BrudSommar2006

Telis, aha, vad bra att de inte blev smittade. Jag är bara så förvirrad över huruvida jag borde ta barn som verkar helt friska för halsprov.

• nennesjuttioåtta

mugglan – gör en shot av lactulos och paraffinemulsion. Jag fick bara paraffin efter förlossningen, mjukt och fint och inte fisig alls (fast det var ju vidöppet så det kanske smet ut ändå). Paraffinemulsion ska också finnas på apoteket. Namn, namn... Stella, Dante, Ture, Nils, Hedvig, Livia, Filidutt (det sista kom spontant) det finns så många fina och jag får nya favoriter hela tiden. Ture heter en kompis son, jag höll på att skratta läppen av mig först men dels är han vansinningt söt och sen har jag ju vant mig såklart. Hillevi, smaka på det – rätt tufft faktiskt!

Sweetstreet – jag hade sånt flyt med bajset (höhö) att kläderna klarade sig! Men som sagt, hade han legat eller suttit ned så hade den kvantiteten inte fått plats ens om han haft svart sopsäck på sig.

• nennesjuttioåtta

jsut det muggelibuggeli – NJUT! N-J-U-T! *krulltrumpeter*

Moa, Alva (OH!) och Hilda 

• nennesjuttioåtta

oj, ska man ge BB och MVC presenter? Har jag inte haft en tanke på, förutom ett tack till bm Eva (mopedvin, du vet ju!) för hon gick vi ju till som barnlösa. Och Falun så klart. 

Oupsie – vi märkte om Pricken inte åt den feta mjölken för då blev bajset ärtgrönt, det går för fort genom systemet och det var något med gallan som gjorde att det blev grönt då. Hon kanske bara vill öka produktionen eller ha närhet, närhet. Vore synd att sluta amma om det funkar så bra, fast samtidigt förstår jag dig. Det gör ju skitont med foglossning! ÅÅhh hoppas du märker en förbättring snart!

Pricken har aldrig velat bli lindad, men han var ju stor och stark så han spjärnade ut med armar och ben om man försökte så det gick inte alls. Fast nu sov ju han ändå...

• nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2011-02-09 20:38:08 följande:
    Men det är ju nenne!

Mäh! De har ju photoshopat bort min gula färg!
    Grapefruktögon, hahah! Struma?
    Jag kan ju meddela att det är inte bara huvudet på håret man tappar när man ammar (jag borde snart vara flintis) utan även ögonfransarna har varit korta och spretiga som flugben ett tag. Men nu börjar de återhämta sig och återfå sin forna fjång. Hoppas att det blir samma med håret också, jag ser verkligen fram emot amningsluggen... Not.
  • nennesjuttioåtta

oh, nu lät det som en bil på gården – maken är hemma! Jag är fortfarande oduschad efter träningen och nu kommer han hem, svettig och flåsig. Passar perfekt för en onsdagsdusch! 

*gäsp* 

• nennesjuttioåtta

AM  – ang fransförlängaren så har de någon sort där jag går och färgar fransarna. Hon sa att den var väldigt bra men tillade att jag inte fick köpa den. Fast jag blir ju sugen, haha! Men så himla långa är de inte, jag är händig med mascaran bara!

• porchez
    fru AM skrev 2011-02-09 20:00:42 följande:
    Förresten Kängu: jag såg en film häromdagen där en liten pojke hette som Ru! JAg reste mig nästan upp och ropade: Jag känner honom!
    Nalle Puh?
  • porchez

hej förresten! Här har jag ägnat hela kvällen åt att söka jobb, nu har jag återigen bestämmt mig för att jag måste bort därifrån... Men att skriva CV pch personliga brev är så inte min grej... Jag är bra, jag vet att jag skulle göra ett bra jobb hos er, jag vet bara inte hur jag ska bevisa det???

Jag köpte liftkort på plats, och det var ingen kö alls, med sablar så dyrt!

Namn förslag ska jag fundera på, har ju endast "mina" tre namn, men vet inte om jag vill dela med mig av dem  men precis som du skriver Mugglan så tycker jag inte heller det spelar någon roll om det funkar utomlands och att det bara är fint om det är typiskt Svenskt...  Själv har jag alltid varit väldigt stolt över mitt svenska namn som ingen kan uttala utomlands, charmigt och kul!

,

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!