• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Tack för er input angående amingsbh:ar. Jag har inte varit iväg och köpt någon än för jag har haft så jäkla ont i fogarna de senaste två dagarna att jag knappt har kunnat ta mig upp ur sängen/soffan, än mindre gå någonstans . Satans jävla bajsfoglossning säger jag bara .

Idag har BVC varit här på besök och vägt lilla Daisy. Hon har gått upp i vikt men är inte riktigt uppe på sin födelsevikt än, men nästan. Just det, jag har nog glömt att skriva hennes vikt och längd, har för mig att någon frågade om det någonstans. Hon var 51 cm lång, och vägde 3360 g när hon föddes.

Och så har hon fått sitt personnummer idag, och papper för namnanmnälan. Jag tror att vi har bestämt oss för vad hon ska heta, men så blir jag lite osäker i alla fall. Kanske ska vänta lite med att skicka in de där papprena... Tilltalsnamn och ett andranamn är klara, men sen är det det tredje namnet. Just nu funderar vi på om hon ska få mitt namn som namn nummer tre. För jag tycker inte att det andra namnet blir helt bra i direkt anslutning till efternamnet.

Jag ska ta och skriva en förlossningsberättelse också har jag tänkt, men jag vet inte om jag behöver lite mer tid, för att förhålla mig till förlossningen. På det stora hela är jag nöjd med förlossningen och jag kan nog knappast klaga på den men vissa delar känns ändå lite småjobbiga. Och det känns lite utlämnande att skriva om det här, men jag kanske bara är lite överkänslig för tillfället ?

• Oupsie
    viktualia skrev 2011-02-08 20:48:47 följande:
    Oupsie - tack för inlägget! nu minns jag ju vad jag borde kommentera!!

Piggis - spännande att det snart är dags!

Smint - *stödkramar*

Koko - hoppas att utredningen om dina besvär går vidare och de hittar något smart sätt att hantera!

Oupsie - om barnförsäkringen krånglar, så brukar det gå bättre om man tecknar försäkring via fackliga gruppförsäkringar...

... och du... ser framemot när du orkar skriva förlossningsberättelse... är nyfiken!
    Vassego

Facklig gruppförsäkring? Behöver man inte ha ett jobb då ?
  • viktualia

Oupsie - neej! känn inte att du måste skriva den varken här eller på sekunden!!! det var bara nyfikna jag som var igång.. men det får ju stå för mig. låt den frågan vara tills du tycker att det ger dig något själv...   KRAM!!

• viktualia

Oupsie - vet inte... det kanske finns något sådant via studentmedlemskap också?!? noll koll!

• viktualia

sen kan man väl konstaterat att försäkringar som sådana är svåra att förhålla sig till... jag har vänner som pga sånt är skippat barnförsäkringar och sparar undan rejäla buffertar istället...

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-08 17:06:07 följande:
    idag har vi fikat på stan, och för första gången sen han slutat skita varje kvart så blev det detonerad bajsbomb så vi fick testa skötbordet på toaletten. Fasen vad bökigt! Och de där våtservetterna var ju inte så effektiva, vilket slöseri, herregud. Fast jag har väl inte rutinen, hahaha! Men som tur var sket han när han stod i mitt knä, hade det hänt när han låg i vagnen så vet jag inte hur vi hade gjort. Återigen så var det svallvågor när jag öppnade blöjan och jag tror också det gick gäss. 

Varsågoda! 
    Tack nenne! Du räddade mig från att ta den där kexchokladen till kvällsteet!
  • Telis

Grattis, Snartis, till ett fint KUB-resultat!

Oupsie, jag har en hemförsäkring via mitt fackförbund och vi borde väl vara med i samma fackförbund tror jag? Fast dom behöver ju inte ha barnförsäkringar förstås....

• Oupsie
    viktualia skrev 2011-02-08 21:03:30 följande:
    Oupsie - neej! känn inte att du måste skriva den varken här eller på sekunden!!! det var bara nyfikna jag som var igång.. men det får ju stå för mig. låt den frågan vara tills du tycker att det ger dig något själv...   KRAM!!
    Ingen fara, jag skrev det andra inlägget innan jag såg din fråga ens en gång. Och jag har absolut tänkt att skriva en .
  • Telis

AM, ååååååh, vad jag skulle vilja vara en fluga på den badrumsväggen när du slår upp dörren och visar den beiga platsmattan för Mr Yasuragi!! (Fast kan man neka honom att välja inredning om han säger att han står för alla kostnader och han väljer normala material och färger? )

• Telis

Oupsie igen, men vilken skiiiiiiiit att inte foglossningen har blivit bättre!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!