• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Nu ska jag bege mig till sängs med Harry Hole, undrar vad han ska hitta på ikväll måntro. Kanske kan jag få med mig maken oxå? *sneglar mot hans skärm*

Tack för att ni finns! Hjärta

• nennesjuttioåtta
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-07 22:11:10 följande:
    Nenne - Här knips det hysteriskt oxå, minst en gång per dag, men inte verkar det hjälpa. Känslan att  det skulle ramla ut hade jag ett bra tag, vågade inte sätta mig på huk med rädsla att få fiska upp livmodern och sedan få stoppa in den igen Märkligt nog så känns allt likadant på utsidan, men när jag känner inuti (förlåt alla känsliga!) så känns det slappare, som att det liksom rasat lite, lol, vad sexigt det låter. Kanske ett lättare slidväggsframfall?! Vad vet jag...Bra att maken gjort tummen upp iaf! Och fungerar det som det ska är det ju bara att tuta och köra
    Åh om han ändå kunde sluta tuta innan han körde, det är sån turn off. 

Nej, nu skämtar jag aprillo
  • sweetstreet

Åååå SNORKIS!!!
    Vad GLAD jag blir! Alldeles tårögd faktiskt!  
    Över resultatet i första hand men även av att ni fick en så bra BM. Sådant betyder sååå mycket!!!! 

• sweetstreet

Kokisen!
    Även ditt diskbråck lät bra tycker jag och gjorde mig glad. Låter sinnesrubbat jag vet men med tanke på proppar och MS och fan o hans moster så känns lite disko i ryggraden bättre...  

• sweetstreet
    Fossing77 skrev 2011-02-07 19:46:12 följande:
    sweet - hi hi! det är härligt att se din entusiasm i alla fall när det plötsligt bara drösar in en massa inlägg på raken. Skrattande
    Å tack!
  • sweetstreet
    Telis skrev 2011-02-07 20:27:39 följande:
    Hahaha, nej inte alla! Jag hatar pyssel!

koko, hoppas att allt är okej! Kanske bara en nerv som hamnat i kläm?

Jag kommer aldrig att begripa mig på er som VILL må illa. Det finns ju inget som säger att det är en friskare graviditet bara för att man mår illa. Nej, fram för mindre graviditetsillmående säger jag!

Sweet, förstår att livet känns lite osäkert just nu pga arbete och green card-strul men jag är säker på att allt kommer att ordna sig till det bästa!

AM, när får ni veta hur det gick mot mr Yasuragi?
    Telis!
  • sweetstreet

Nenne förresten din Mjölkrosedrottning!
    Det var väl fint med tuliper från din make trots halva priset. han hade iallafall itne fått buketten slängd efter sig! han HADE KÖPT DEN! Det är väl tanken som räknas eller vad är det man brukar säga, och om han KÖPT den (oavsett pris) så har han ju TÄNKT att du skulle få blommor!!!!!  
    GULLIGT!!!

Min make är nog en av de mest oromantiska person som finns....
    Men det är ok.... 
    Och blommor kan vi inte ha längre för katterna äter upp dem!!!!

Men det gör inte jättemycket. Jag hoppas doc att vi EN DAG I FRAMTIDEN ska bo lite större och på så vis kunna ha blommor igen. För jag tror en av orsakerna till katternas blomnoja är att vi har så lite uttrymme att de liksom hela tiden är vid blommorna...?

• sweetstreet

Snaily,
    det lät lite krångligt det där med ditt vittnesmål. Hoppas det går bra ändå.

Oj nu ringde de från dagis, Måste hämta. Lilla tjejen mår tydligen itne bra...

vink vink! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!