• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Hoppas det går bra hos läkaren Kokosen!! Lät lite läskigt med domningar. Kram!

• viktualia

Telis - jag instämmer förresten - jag är usel på pyssel... kan inte ens lägga upp mat snyggt på en tallrik...hm...

Klockarbol - hur går det med DITT liv då?! *kramar*

• BrudSommar2006

Sitter Koko fortfarande på akuten tro?

Telis, fast du bakar väldigt gott bröd så jag ligger ändå efter...

Nu har jag lyckats boka skidskola och skiduthyrning men jag går bet på vilket liftkort vi ska ha. Nenne, är det du som är proffs på Lindvallen tro? Det står att om man är nybörjare och bara tänker åka knappliftarna så ska man ha ett knappliftspass och inte ett anläggningspass. Dessa är billigare men går inte att boka på nätet utan bara köpas på plats. Vi är ju kompletta nybörjare, kan man då vara säker på att man på en vecka absolut inte kommer att vilja åka i någon annan lift? Och att skidskolan inte kommer att ge sig på någon annan lift? Får ringa och fråga annars men jag kommer ju mig aldrig för med sånt...

Nu läggdags faktiskt.

• Snorkfröken77

Hallåjsan i tråden!

Stort grattis Smint och Oupsie till era små! {#emotions_dlg.flower}

Jag blev ju också igångsatt, men det är ju lite sent att säga det nu

Jag har smygläst under min frånvaro och är så glad för de kramar jag fått under tiden *kramar hårt tillbaks* Jag tror jag lyckades läsa alla gånger bara någon minut efteråt, så det värmde väldigt mycket! Hjärta

Här har det hänt en del skoj saker, maken har fått nytt jobb! Jag har målat akvarell för första gången i vuxen ålder och det var SÅ kul, som att få en vitaminspruta rätt in i blodet! Vi har köpt nya möbler till vardagsrummet och möblerat om. Jag har träffat min första trådis IRL och hon och henns barn var lika gulliga som jag hade trott Sedan att hennes make och min make hade samma udda hobby var ju bara för kul!

Sen viktigast av allt...idag var vi på RUL och allt så bra ut Jag var så nervös hela fm, usch! BM var supernoggrann och tog verkligen sig tid att gå igenom bebisen noga och berätta allt och peka ut allt av intresse, så himla skönt. Det var samma BM som tog emot mig när jag hade panik sist, toppen-BM! Araben vägrade dock att visa vilket kön hoan tillhörde, den hade benen sedesamt i kors och vägrade att visa upp sig trots BMs försök att få den att blotta sig lite På ett vis var det rätt skönt och lite kul att den gjorde som den ville och som BM sa, vi kommer få göra fler UL så vi kommer få veta tids nog. Nu ikväll har jag beställt ett gosedjur och en gravidförsäkring, som liksom en bekräftelse för mig själv att jag vill tro att allt ska gå bra. BM sa förresten att hon jobbat som BM i 40 år och hon aldrig varit med om att det som drabbat oss hänt två gånger, det kändes skönt att höra även om jag inte riktigt kan ta till mig det.

Vet att ämnet varit uppe flera gånger, men tänkte iaf upplysa om att det nu går att skapa privata trådar igen på FL.

Stor kram till kokisen, hoppas det inte är något knas!

Lappis, det var länge sedan jag fick höra något om din shopping, har du lagt av dig? Jag hittade just en väska som jag blev lite sugen på http://www.asos.com/Ted-Baker/Ted-Baker-Fold-Over-Plaque-Shoulder-Bag/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1116091&cid=8730&Rf44=342&Rf36=273&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Gold

Om sömn, amning och bebisskrik ha jag inget att tillägga, hoppas det löser sig för alla.

Hattis, stort grattis till en sprattlande keps!

Klockis, hur går det med köket? Jag längtar efter bilder!

EA, har du beställt några fröer till sommaren? Jag hittade en jättebra site som hade många bra märker, www.froer.nu, blev alldels för mkt shoppat

PB , Gud vad duktig du är!!! Glöm inte det! Att gå ner 6 kg är ingen dans. Jag är mkt imponerad.

Välkomna alla nya!

• _koko_

Puh, äntligen på väg hem. Sannolikt ÄR det en nerv i kläm, puuuh, fast i ländryggen och det indikerade ryggbråck?! Jaja, bättre än propp iaf, nu kan jag knapra vidare på mina yasmin... Men jag fattar inte, kan man ha ryggbråck utan att ha ont? Anyway, känselbortfallet kan jag tydligen få gå med, men det är iaf inget farligt. I morgon ska jag kommentera allt annat, nu orkar jag inte. Kram på er!

• viktualia

Snorkis!! Kram!!! ååååå jag har tänkt på dig hela dagen!! gumman!! himmel vad skoj att höra att maken fått nytt jobb, att ni piffat hemma och mest av allt att RUL såg bra ut!!! KRAAAAAAAAAAAAM!

Kram till kokosen också!

• snaily

Koko
    Ett väldigt lindrigt diskbråck kan nog ge enbart känselbortfall, blir det värre kommer nog smärta också. Hoppas verkligen det håller sig lindrigt för din del, och så småningom försvinner! (Det kan läka vad jag förstått.)  Har en kollega som har diskbråck både i ländrygg och nacke, i hennes fall har det inte gått att operera av någon anledning så hon har haft väldiga smärtor i flera år men med mycket rehab har hon blivit bättre.
    Tråkig diagnos att få hur som helst, men bättre än propp om man ska se det från den ljusa sidan... Kram!

Snorkis
    Å vilket underbart positivt inlägg!! GRATTIS till lyckat RUL, vad skönt att det såg fint ut! (inte för att jag trodde något annat, men ja, du fattar) Kul också¨med nya jobbet, och måleriet, och allt!
    Nyfiken på vilken udda hobby era makar har...?

• Snorkfröken77

Åh, koko, vad bra! Eller nja, diskbråck är väl inte bra, men mkt bättre än MS

• Snorkfröken77

Snaily - Heeej! Man kan säga samma sak som din make fast med motor på! Lagom kryptiskt va!
    Jag hade tänkt rådfråga dig i en kostfråga om katterna, men som tur var ringde vet upp idag och hade tagit reda på fakta, jag gillar verkligen disktriktsveterinärerna! Tyvärr har det visat sig att vår honkatt har lite dåliga njurvärden så nu är det dietkost som gäller. Tråkigt, men väntat, är glad att det var så lite som det var iaf. Hoppas hon kan leva flera år till med dietkost. Hur går det med Yngla? Får du sova nåt? Och vad säger Korven om Ynglas skrik?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!