• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Kokisen
    hoppas vekrligen att dina domningar inte är ngt allvarlgit!
    TÄNKER PÅ DIG!!

Kramar!! 

• sweetstreet

Förresten FruLLan,
    OM du smygläser här så har jag inboxat dig!!! Bara så du vet att du ska kolla din inbox.

kram  

• Fossing77

sweet - du är en jäkel på att läsa ikapp och svara alla! Skrattande

• sweetstreet
    Fossing77 skrev 2011-02-07 19:34:19 följande:
    sweet - du är en jäkel på att läsa ikapp och svara alla! Skrattande
    Tack! Fast, hm bara periodvis. Ibland hinner jag inte hänga här alls....
    Fast jag blir glad när jag hinner med.
    Och nu sista tiden har jag haft mer tid.
    inser dock alltid att jag glömmer kommentera en massa.

Nu t ex.
    jag glömde säga till Cicci att jag är såååå lgad att ni har det bra nu!!! låter underbart!
    Jag vet ju att det varit både upp och ner.

Och så PB också!
    You go girl!!!! Skitbra att du orkar och har motivation och karaktär till att genomföra din träning så bra!!!

Men nej nu måpååååååste jag springa till möte!!!
    Puss! 
  • Fossing77

sweet - hi hi! det är härligt att se din entusiasm i alla fall när det plötsligt bara drösar in en massa inlägg på raken. Skrattande

• viktualia

Sweetan - kan inte låta bli att fundera över din förestående arbetslöshet... finns det jobb att söka? Eller handlar det om projektpengar som ska befinna sig på rätt plats? Hur länge har din make jobb? Många nyfikna frågor...  Hoppas att det reder ut sig, hur som helst!

• Telis
    BrudSommar2006 skrev 2011-02-07 19:00:23 följande:
    Ojoj vad pyssliga alla är!
    Hahaha, nej inte alla! Jag hatar pyssel!

koko, hoppas att allt är okej! Kanske bara en nerv som hamnat i kläm?

Jag kommer aldrig att begripa mig på er som VILL må illa. Det finns ju inget som säger att det är en friskare graviditet bara för att man mår illa. Nej, fram för mindre graviditetsillmående säger jag!

Sweet, förstår att livet känns lite osäkert just nu pga arbete och green card-strul men jag är säker på att allt kommer att ordna sig till det bästa!

AM, när får ni veta hur det gick mot mr Yasuragi?
  • Klockarbol

*vinkar*

Här är ont om framförallt ork men även tiden har varit knapp. 

Säger hej till nya trådisar som jag inte har hälsat på ännu

Smint - många har sagt mycket klokt angående amning redan. Det allra, allra viktigaste är att det är DU som bestämmer oavsett vad som anses vara norm eller PK.

Mina egna erfarenheter från äldsta dottern är mjölkstockningen from hell. Typ blåsvart ut i armhålorna och feber... Fetvadd, varma vetekuddar och lättöl (!) blev den mest effektiva kombon för min del. Så det blev en ganska kortvarig amningsperiod. Sen tog det ytterligare nästan 4 månader av medicinering och lindning för att få stopp på mjölkproduktionen.
    Med yngsta gick det bättre men jag känner igen mig mycket väl i det du skriver om måendet.

Snigel - Jag har aldrig vittnat så hur just det praktiskt funkar vet jag inte. Däremot har jag varit målsägade och det var inte så kul alls.
    Jag var och besökte tingsrätten innan för att åtminstone känna mig lite trygg i hur det såg ut i byggnaden.
    På tingsrätten här i stan finns en underbar "vaktmästare" som tar hand om de som ska in på rättegång och förklarar vad som händer och framför allt är han enastående trygg! Jag håller tummar för att det finns en motsvarande klippa hos er!

Men jag vill vidarebefordra det absolut bästa rådet jag fick innan - Hur man sitter på en stol!!!

Sitt ordentligt på bägge sittbenen och långt in på sitsen, bägge fötterna i golvet och rak i ryggen.

Kan låta tramsigt men gjorde en enorm skillnad. Det som händer är bl.a att din andning får bra stöd och du kan andas med ordentliga andetag. Det gör att din röst bär och blir stadig, du slipper eventuellt "nervositetsvibrato" och bara vetskapen om att man kan svara på frågor utan att rösten darrar eller att man låter anfådd gör att situationen känns lättare att handskas med.
    Dessutom hjälpte det mig att slappna av och inte "fara iväg" i obehagskänslor och min väninna som satt på åhörarplats tyckte att jag såg trygg och säker ut - och det var jag verkligen inte - så jagantar att det berodde på kroppshålningen.

Lycka till och jag hoppas att det går att hitta en smidig lösning vad gäller Yngla och det praktiska!

Det är massor mer jag har tänkt på men inte kommer ihåg nu.
    Pöss på er alla.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!