• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Apropå mitt vittnande - det är jobbrelaterat, trodde man skulle slippa sånt när man är föräldraledig men jag kommer ju inte undan tyvärr. Det är det som känns jobbigast, att jag känner att jag sköter mitt jobb dåligt för jag är inte särskilt påläst om ämnet det handlar om så kommer nog inte kunna svara på så många frågor under rättegången, plus att intyget jag skrev för länge sen som kommer användas i rätten förmodligen inte är ett dugg juridiskt korrekt, och vår utredning om fallet känns något knapphändig... kommer nog inte räcka för fällande dom. (Händelsen i fråga var dessutom för länge sen så jag minns inte så mycket!) Men ja, det är ju egentligen inte mitt problem, men men... Hade inte känts lika nervöst och jobbigt om jag skulle dit i egenskap av privatperson bara.
    Har redan fått en del tips av kunniga trådisar, tack!

Nenne
    Idag har Yngla sovit bättre än på länge! Än så länge har vi inte blivit förkylda, men Yngla kanske har blivit smittad av Prickens sömnbacill? *hoppas* Tack för gästfriheten förresten! (Och ber igen om ursäkt för min glupska make...)

• Telis

Snorkis, grattis till fint RUL!! Är det Vickan du har träffat så vet jag vad din man pysslar med på fritiden. Ingen hobby jag är avundsjuk på precis.

koko, åh men det var ett bra besked, hurra! Diskbråck är vanligt och kan läka av sig självt eller efter lite sjukgymnastikövningar! Klart, klart bättre än MS.

• snaily
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-07 21:33:38 följande:
    Snaily - Heeej! Man kan säga samma sak som din make fast med motor på! Lagom kryptiskt va!
    Jag hade tänkt rådfråga dig i en kostfråga om katterna, men som tur var ringde vet upp idag och hade tagit reda på fakta, jag gillar verkligen disktriktsveterinärerna! Tyvärr har det visat sig att vår honkatt har lite dåliga njurvärden så nu är det dietkost som gäller. Tråkigt, men väntat, är glad att det var så lite som det var iaf. Hoppas hon kan leva flera år till med dietkost. Hur går det med Yngla? Får du sova nåt? Och vad säger Korven om Ynglas skrik?
    Åh, då förstår jag hobbyn! Det har vi nog pratat om någon gång förut förresten. *ammingshjärna*
    Hur gammal är missan? Lite förhöjda njurvärden kan många katter leva länge med (fast man kan ju inte lova något förstås), och må bra med hjälp av dietfoder. Hjälper inte enbart diet finns även olika mediciner att prova.
    Just nu känns livet med Yngla lättare eftersom vi är på semester och det finns folk runt omkring som kan avlasta, skönt! Sömnbrist har jag nog ständigt men tror det nästan börjar bli ett normaltillstånd för kroppen. Korven tittar ibland lite bekymrat när hon skriker som mest, men är rätt cool på det stora hela. Han försöker mest komma åt att slicka henne på huvudet - det får han inte förstås men lyckas stjäla en slick då och då till sin stora förtjusning.
  • nennesjuttioåtta

Bästaste Snorkisen, vilket härligt inlägg! YeeeiiiI!!!!!

Koko – ooh *andas ut* vilket skönt besked! Jag har en släkting som har MS men det upptäcktes tidigt och h*n har inte haft så många skov men det är en läskig sjukdom så det var skönt det inte var det iaf! Tack för senast! Vi tog en lunch på italienaren istället (Vickan, du vet var) och åt getostrisotto med spenat och pinjenötter och honung. Och sparade 200 spänn, mohaha!

BS – räddningspatrullen iväg! Så här är det. När ni åker i skidskolan så använder ni ju inte liftkortet iaf, eftersom ni har VIP-ingång. Men tror nog att ni dels får åka släplift i skidskolan och då vill ni säkert det även sen eftersom ni kommer bli jävligt händiga på det. De kan ni ju hoppa av efter halva backen, om det är toppen som ni inte vill besöka (stolslift är ju enklare). Annars är det ju smart att ha det liftkortet för hela anläggningen om ni är sugna på stolsliften Gustav till toppstugan för en lunch eller fika.  Å andra sidan går det ju att köpa enkelresor för det eller stanna nere. Kom ihåg att slappna av, sitt inte på bygeln och ställ er inte under vändhjulet om ni trillar av (men ni är väl inte danskar heller).

Sweetstreet –

Snaily – jag har varit målsägande men första rättegången kom inte pundaren dit och då fick jag lägga mitt vittnesmål på telefon istället vid nästa tillfälle. Så vill du det borde väl det gå att ordna?! 

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-07 21:41:53 följande:
    Kom ihåg att slappna av, sitt inte på bygeln och ställ er inte under vändhjulet om ni trillar av (men ni är väl inte danskar heller).

Ja, hoppas de inte är så stelbenta att inte telefon duger lika bra som in person..  jag kommer ändå bara sitta och se dum ut och svara "jag minns inte" och "inte vet väl jag!". Allt medan Yngla skriker utanför dörren.
  • nennesjuttioåtta

Snigeln – åååh så bra om det bara är sömnmedlet som smittat! Glupsk vet jag inte, det är väl vi som är snåla (vi skriker när vi skiter också)  

Mohahah! Då vet jag också vilken hobby det är!

• nennesjuttioåtta

Snorkis – * härmed delar jag ut inlägg of the month*

• Snorkfröken77

Telis - Tack! Nej, det är inte Vickan Hade dock kunnat vara Vickan oxå om hon inte blivit sjuk i helgen som var.

Snaily - Hon är 11 år i sommar, hon hade värden *tittar på provsvaren* CREA 240 och UREA 13,7 kan det vara de njurrelaterade testerna? Det är de värdena som inte håller sig inom gränsvärderna iaf. En fråga som jag knappt törs fråga Hur länge kan de leva med diet och ev medicin när det börjat gå utför? Pratar vi 1 år eller flera?

När vi skulle in med honkatten till vet. kom ett par ut med en tom kattbur och såg sammanbitna ut, när tjejen gick ut genom dörren utstötte hon sådant avggrundsvrål av smärta att jag började grina. Fy fan, jag fasar för när vi måste ta det beslutet för någon av katterna.

Vad härligt att Korven får sno åt sig en slick då och då Vad skönt att han är så cool, hade varit jobbigt om han blev stressad av hennes skrik. Passa på att njuta av semestern och skicka runt Yngla till alla som vill så du får vila lite (vem skulle inte vilja hålla i den lilla godingen?!)

• nennesjuttioåtta

idag fick jag vita och lila tulpaner av maken bara för att.

Och sen tillade han, det var halva priset. Men fint ändå!

• Snorkfröken77

Nenne - Hej din glada skit! Vad mysigt ni verkar ha det Pricken och du Och mjölkrosor på tröjan går väl att matcha till allt? Jag menar en skönhet klär ju i allt! Vad sköntatt du läkt ihop så fint i underredet, själv tycker jag fortfarande det stramar ibland i mellangården (heter det så?!) Jag känner mig tyvärr inte alls lika tight som innan heller inuti vilket jag tycker är mindre kul...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!