• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Sommarbrud

Hej

jag är ju ny i denna tråd :) Och tänkte kolla om ngn kanske kan hjälpa mig. Jag gifter mig i sommar och alla gäster ska bo kvar vi har hyrt ett helt ställe. Så vill jag att på varje hotellrum ska det finnas en ask med någras godisar i. Kom på den briljanta idén att göra egna praliner. Jag är ju helt värdelös i köket är det ngn som kan ngt recept på några som är lite lättare att göra men som ändå är goda?

• Fossing77

Det behöver inte vara svårt alls. :) Kolla Leilas recept på recept.nu, hon har enkla men mumsiga grejer tycker jag. Annars får du göra som jag och måla på Mentos Glad

• Fossing77

Bifoga bild skulle jag så klart göra med...

• Sommarbrud

Ja jag har sett dina mentos super fina!!! Funderar på att göra såna oxå, vissa äter ju inte choklad. Ska kolla recept.nu :) tackar

• MSW

Nenne: haha, ja såklart! Lister! Var ungefär då mitt lunchsällskap kom, så blev lite disträ..

• muggles

Koko: hoppas det går bra och att det inte är ngn propp el ngt annat hemskt!

Snaily: har ingen som helst koll på tingsrättsförhandlingar tyvärr!

Lappis/Piggelin: mmmm, det receptet låter gott - sparat!

Nu väntar jag bara på det där körsbärsbryléreceptet också...

Lappis: hur ser det ut i kön, el har ni inte kollat på senaste?

• muggles

En fråga: behöver man koka lasagneplattorna? Brukar jag inte göra när jag gör normal lasagne - är det annorlunda i detta recept?

• BrudSommar2006

Koko, stort lycka till!

Muggles, inte ska man behöva koka dem innan väl? Väl??

Cicci, ja, jag fick till och med hålla Yngla en stund!!! Hon vägde exakt lika mycket och var exakt lika lång som Iris när hon föddes så det var extra speciellt.

• Mopedvin

När jag var yngre, barnlös och ambitiös gjorde jag egna tvålar som alla gäster på bröllopet fick....herregud, men det var kul då!

• Sommarbrud

Mopedvin: Hur gjorde du då? Låter väldigt lurigt..Men en väldigt kul idé :)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!