• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci
    Fossing77 skrev 2011-02-07 11:26:43 följande:
    Cicci - låter som en superhärlig helg. Glad Själv har jag varit osams med sambon hela helgen, så han har fått massa gjort i källaren i ren surpuppighet Flört
    inte illa det heller... ha ha ha ja man kan få en del gjort vid sådana tillfällen fast det är ju inte kul när man kivas och det är anledningen... men om man tar det med en nypa salt kan man ju verkligen se det positiva i det hela
  • Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-07 11:27:34 följande:
    Smint – vad tråkigt att aminngen inte fungerar,  håller med mopedvin – stånga dig inte blodig! Det är väl inte direkt supermysigt i början när det gör ont, spänner, strular utan det kommer ju i så fall sen. Och det är väl lika mysigt att ge flaska, det är ju kontakten med barnet som är det mysiga och det får man ju oavsett med tutte eller ej. 
    Fördelen med flaska är ju oxå att papsen kan få samma myskontakt som annars är bara mellan ammande mamma och bebis. Plus att man kan hjälpas åt på ett annat sätt. Glad En mamma som mår bra tror jag är precis lika viktig för barnet som maten, de känner ju av direkt om man är nere eller så.
  • FruCicci

jassa, funkar inte amningen för Smint, jobbigt....
    Hoppas det löser sig tjejen!
    jag har alltid lyckats bra med den biten (även att jag har myggbett) och har endast hört om hur jobbigt det är när det inte kommer igång ordentligt.

kram

nääää nu lunch!

• Fossing77
    FruCicci skrev 2011-02-07 11:29:08 följande:
    inte illa det heller... ha ha ha ja man kan få en del gjort vid sådana tillfällen fast det är ju inte kul när man kivas och det är anledningen... men om man tar det med en nypa salt kan man ju verkligen se det positiva i det hela
    Tja, precis som de flesta tjejer så behöver han få ha sina utbrott ibland. Tungan uteJag har lärt mig att inte ta åt mig av vissa elakheter som kan hoppar ur munnen på honom vid sådana tillfällen och att vänta tills värsta irritationen har lagt sig med att prata om det hela på ett vettigt sätt. Så länge han är på kräka-ur-sig-ilskan-humöret så spelar det i princip ingen roll vad jag säger ändå. Så han satte fart med att preparera blivande spa/tvättavd i källaren och jag storstädade övervåningen, så det var hyfsat konstruktivt ändå... I alla fall på husfronten. Flört
  • nennesjuttioåtta

Cicci – låter underbart! Vad härligt förresten att ni är så harmoniska nu i familjen, du och maken!

Piggelin – 3 veckor kvar i sus och dus, hahah!

Inatt fick jag iaf sova mellan halv 2 och halv 5 så det går framåt! han fick en flaska ersättning igår vid 17 (det blev panik när jag hade åkt och handlat trots att jag nyss hade ammat) och sen ammade jag ordentligt tre gånger innan läggdags och varje timme fram till halv 2 men han sov ändå oroligt. Och tuttarna är spända så det är definitivt mer mjölk igen. Men på natten tycker jag ändå att han bara snuttar för han sover ju, han äter ju inte direkt så mycket. Nåja, det är inget jätteproblem alls än så jag får se hur det utvecklas. det är ny vägning på måndag så det visar sig väl, tycker han blivit väldigt lång nu så han växer väl igen.

• Fossing77

Nenne - då intensivammar du ju i princip, så det tar nog bara några dagar så kommer det ta fart igen. Glad men glöm inte att du måste sova med... annars kan det ge sig av den anledningen..

• nennesjuttioåtta

piggelin – bra idé med att måla stringhyllan i lite färg! Vi har en med svarta sidor och hyllplanen är lite fula (går säkert att få fina igen iofs) som vi inte satt upp. Det var en tallrikshylla man kunde bygga från golv till tak i en hus&hem som jag tänkte slöjda ihop (ja, maken då och jag målar)

• nennesjuttioåtta
    Fossing77 skrev 2011-02-07 11:36:38 följande:
    Nenne - då intensivammar du ju i princip, så det tar nog bara några dagar så kommer det ta fart igen. Glad men glöm inte att du måste sova med... annars kan det ge sig av den anledningen..
    jajemän! Jag tror det redan tagit fart, som sagt, eftersom jag läcker igenom kläderna igen. Tjusigt. Och jag sover ju förmiddag nästan varje dag med Pricken så jag har precis kommit upp så mig går det ingen nöd på .

Fast nu är jag förkyld igen så jag hoppas jag inte smittat Yngla med familj eller kokosfamiljen
  • FruCicci

Och måste bara säga appropå min fina familj att vi övade på 3an i helgen

• Fossing77

Jag älskar tallrikshyllor! Har jagat en hit hem i evigheter, men de drar ju iväg så vansinnigt i pris om man kollar typ Tradera eller så. Funderingar finns på att snickra en.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!