• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Sweetan - helt ostajlat är det väl inte alls!! Jö!

Det där med en tvåa skulle ställa till inredningsutmaningar här också... i dagsläget finns det nämligen bara två riktiga sovrum här och det går att skapa fler, men inte utan rejäla ansträningar... men VAD är det mot era utmaningar?!? Och även om det löser sig så ska man ju helst få må bra i själen innan, under och efter förändringarna inträffat!

• muggles

Hattis: "skönt" med lite mer illamående, hoppas det håller sig så där lite lagom...

Sweet: wow bra jobbat! Vi har absolut inte den frekvensen som Oms och mer sällan nu än innan grav pga underlivsproblemen, men man ska inte jämföra sig med andras frekvens. Det viktigaste för förhållandet tror jag ändå är att man har kroppskontakten kvar; kramar, pussar, närhet, ömhet och att stötta och lyssna på varandra. Har man det kvar, så är det nära till att ha bra sex. Börjar man däremot leva parallella liv där man knappt tar på varandra så är steget så mkt längre...

• muggles

Packade upp vår vagn i fredags bara för att se att allt var komplett och inget sönder och blev himla nöjd över vårt köp! Sedan packades den ner igen och får ligga till sig i garaget...  Tack Fossing igen för tipset!

• muggles

Ha vad lustigt: Jakob Seth Fransson - medförfattare till Solsidan och med i senaste avsnittet (veterinären som säger att nymfparakiten är deprimerad) är en gammal kompis till mig! Har varit på diverse blöta skidresor/segelresor med honom. Han är jäkligt duktig på att skriva manus (har skrivit massor till Parlamentet mm), lite imponerande tycker jag. Vi har dock ingen kontakt idag, men känns sjukt att se ngn man känt så väl spela med i en så känd serie...

• Telis

muggles, om ni har National Geographic så är det ett program om tvilling- (och triling och fyrling) födslar just nu.

muggles igen, vi har massor med böcker till Televinken men jag ska kolla efter dom där Bebis-böckerna och se om det är något han skulle gilla.

Tusen tack för besöket idag, snaily och BS! Det var så kul att träffa er. Och fantastiskt att få hålla i en liten 4,5 kgsbebis, vilken sötis Yngla är!

• nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2011-02-06 20:52:43 följande:

Ha vad lustigt: Jakob Seth Fransson - medförfattare till Solsidan och med i senaste avsnittet (veterinären som säger att nymfparakiten är deprimerad) är en gammal kompis till mig! Har varit på diverse blöta skidresor/segelresor med honom. Han är jäkligt duktig på att skriva manus (har skrivit massor till Parlamentet mm), lite imponerande tycker jag. Vi har dock ingen kontakt idag, men känns sjukt att se ngn man känt så väl spela med i en så känd serie...

Va, är det sant? Jag som trodde det var en riktig veterinär.

moahah!

Oboy vad man saknar internet när det inte funkar. Men nu så.

Sweetie – Jag försöker komma på något dåligt med Pricken men det enda jag kan komma på, förutom bajset (men det är nog ett standardtillbehör till modellen) är att han är svår att hålla ren på vissa ställen så han luktar apa fan dragspel bakom öronen *hulkar* om man inte får bort det gula gucket bakom, och så måste man skrubba honom i hans andra knäveck, eller om det är en extra ljumske för annars blir han röd och luktar illa där med. Och så kan han skrika höga C precis när man snusar honom på halsen så det piper i örat. Och så är han väldigt trist att gå på promenad med när han är vaken för han har stoneface.
  • Tinga

Måste bara få börja med att berätta att i fredags var vi på neo för 2.5-årskontroll av Piff & Puff. Vi såg det egentligen mest som ett besök för att få en bekräftelse på att de är precis som de ska och att få träffa vår trevliga psykolog från neotiden, och det blev precis så; en bekräftelse. Både Piff & Puff är helt normalt utvecklade för sin ålder. Den här gången var Piff lite före Puff; vid 1-årskontrollen var det tvärtom, så man ser hur det skiftar och hur utvecklingen liksom går i steg. Nu är inte nästa kontroll förrän i samband med 6-årsdagen.

• Tinga

Och så en orättvis sak ; maken har fått se Daisy! De var på neo för en provtagning samtidigt som vi var där, men just då var inne på ett test med Piff och maken väntade utanför med Puff, så det var bara han som fick se henne. (Vi hade ju tråddejt hemma hos mig i julas, så maken vet vem Oupsie är och jag hade ju förvarnat om att de var i krokarna.) Men jag har ju sett henne på bild och hon är verkligen fin.

• nennesjuttioåtta

telis – gulle-televinken! Ett barn av sin tid, har inte tid med långsamma böcker utan vill att det ska komma klippklippklipp  ny bild hela tiden.

Oms – låter som ni har det underbart! Och Vilken härlig semester!!! 

Oupsie – visst är det galet med dolly-tuttarna!?! Hoppas värdet går ner tillräckligt snart så ni får komma hem!

Koko –  Vad kul att vi hann träffa er, hoppas det var en härlig massage och att maten var lika bra som på fredagen! Träningsvärk? 

Snaily – Vad kul att ni kom förbi och vilken ära att få hålla liten Yngla! Tack tack tack! 

Mera tråd-dejter!!!!!!! 

• Tinga

Nu sitter jag här med nylackerade tånaglar och nyryckta ben, och bara njuter av att semestern har börjat. Det blev en körig vecka med kvällsarbete varenda dag, men såhär i efterhand känns det bra att ha klarat av alla de där arbetsuppgifterna, för nu kan jag verkligen ta semester med rent samvete. Och datorn stannar hemma, så något jobbande kommer det inte att bli. Ska bli så himla skönt att komma iväg till sol och värme imorgon.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!