• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Jodå, lite mysigt har vi det. Man får ju försöka göra det bästa av situationen, även om jag helst av allt skulle vilja vara hemma just nu.

Men jag håller mig på rummet, vill helst inte träffa några andra människor idag och är synnerligen lättgråten... plus att jag känner mig trött, öm lite här och där, och  svettig och frusen om vart annat. Men  sköterskorna sa att det var för att mjölken håller på att rinna till.

• Oupsie

Nu ska jag ta och stänga ner här, har inte hunnit läsa ikapp, och vi får väl se om jag får möjlighet till det när vi kommer hem. Någonting säger mig att det kommer att bli mindre tid vid datorn framöver...

Hälsar till alla i tråden och tackar än en gång för era gratulationer. Kram på er, och fortsatt trevlig helg! 

• Mopedvin

Vickan - det här med madrass är instället för den Fatboy vi nu har tänkt att köpa i några års tid... föräldrarna ska ju kunna ha det skönt och mjukt på golvet

Det där huset på Styleroom... ja vad ska man säga, såg ut som ett utställningshus,  så fruktansvärt ohemtrevligt.. men en bra websida, ska jag kolla in fler gånger.

Melodifestivalen... tur att man jobbar och slipper kolla... tittade en kort sväng när det satt en kille i en solstol och det räckte... fast jag och min man brukar ha rätt kul när vi sitter och kollar och kommenterar...

• BrudSommar2006

Fan, fan, faan, jag skrev ett så jäkla långt inlägg och så när jag nästan är klar kommer jag åt något, den förbannade pekplattan antar jag, och allt försvinner. Orkar inte börja om nu för jag blev på så uselt humör.

• start september

Välkommen hem Smint! Varför ska ni göra UL av njurarna? Hoppas det går bra!

Melodifestival är lite kul i sjukstugan i alla fall, nu läggningspaus. Vi har sovit i skift hela dagen efter en tokig natt. Lilla tjejen får maxdos Ipren och är dock pigg och behöver underhållas och ska absolut inte sova när den verkar, när den går ur kroppen får hon nästa 40 grader. Dricker hon innan den sänkts kommer det upp och eftersom hon hostar kan det komma upp annars också. Segt. I natt hade vi kräkvarv ett vid läggningen, sedan Ipren och vid midnatt fick maken gå upp och servera macka. Han fick kämpa rätt bra för att söva den feberfria tjejen sen. Vid fyra gav jag vatten innan jag har tänka, kräkvarv två i vår säng.  Hoppas så det blir bättre i natt.

• BrudSommar2006

Jaja, nu har jag lugnat mig lite men skriva om blir det inget av med.

Usch för sjuka barn.

Telis, jag är rätt van av att gå hinderbana här hemma annars så du behöver ju inte städa ihjäl dig...

• BrudSommar2006

Oupsie, ni verkar vara vid gott mod ändå på sjukhuset vilket jag är glad för. Själv tyckte jag att det var vidrigt så det känns bra att det går bättre för er!

Att bilirubinvärdet är högt och att det behövs lite solning tycker jag inte är någon fara men resten. Astrid ville inte ligga och sola, hon grät och skrek och jag fick ta upp henne mer än hon låg ner. Visserligen kunde man ta underplattan och lägga på henne när man tog upp henne men det räckte ju inte. Hela nätterna fick jag hålla henne i stort sätt.

Sedan de ständiga blodproven och de kunde inte få fram något blod till alla de där rören, de fick gräva och gräva och sticka och sticka, de kunde hålla på i 45 minuter varje gång och Astrid vrålade i panik varje gång. Sedan var det ju bara några timmars respit innan det var dags igen. Fy fan.

Till sist skulle hon ju få i sig så mycket mat så att hon kissade och bajsade mycket och hon var ju mätt och ville inte ha flaskan efter amning så det blev sondmatning, mer och mer skulle det sondas fast hon var mätt. Som gåsleveruppfödning typ.

Nej, helt vidrigt och det har satt sina spår hos mig för jag kan inte glömma det och jag hade inte velat se den historien upprepa sig här i tråden. Tack och lov verkar det ju gå rätt bra för er.

• BrudSommar2006

Oupsie, det var rätt länge det gjorde ont med amningen, både med Iris och Astrid, jag fick användning för profylaxandningen varje gång det var dags. Sedan när de sugit en liten stund släpper det ju, det är ju bara just när de tar tag. Fast efter några veckor eller vad det kan ha varit släpte det ju.

Tänk på att vissa försäkringsbolag inte accepterar att bebisen haft gulsot vid teckning av barnförsäkring, vi fick tex blankt nej av If.

• BrudSommar2006

Maken mår lite dåligt, har huvudvärk och så. Han var och tog tempen och har bara strax under 36, spelar ingen roll hur många gånger han tempar och i vilket öra. Jag tänkte att det måste vara fel på termometern men jag får 37,0 i båda öronen så det verkar ju faktiskt stämma ändå. Finns det något virus där man får väldigt låg temp tro? I övrigt är han inte sjuk och ingen annan av oss heller.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!