• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Godförmiddag!

Jaha, jag ska väl långpromenera hade jag tänkt, fast oj vad man liksom kommer av sig när man ser tatt det blåser och regnar! Rynkar på näsan

Stapla lite ved måste vi nog också idag och röja i köket också, för det gjorde Ingen igår.
    -När den där Ingen gör, ser det så jäääkla illa ut efteråt så man får göra om det själv ändå , har ni märkt det?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • viktualia

Telis - grymmehus!!!! håller med om att jag regerade på att pannan inte var pimpad! kära nån!!! Men jag som grubblar över barnrumsinredning kanske skulle härja loss på hemnet... där finns det väl inspiration om någonstans...

Sen tror jag det var Mopedvin som skrev om madrass på golvet i barnrummet. Inser att en soffa kanske är lite tidigt... men nån form av sittpuffar till oss vuxna kanske vore något! Bra med inspel från tråden!! Ni är bra ni!

Ego - har just dammsugit hela huset och känner mig genast sämre. Eländigt. Jag vill bli FRISK!

• viktualia
    passionsblomman skrev 2011-02-05 11:38:02 följande:
    Godförmiddag!

Jaha, jag ska väl långpromenera hade jag tänkt, fast oj vad man liksom kommer av sig när man ser tatt det blåser och regnar! Rynkar på näsan

Stapla lite ved måste vi nog också idag och röja i köket också, för det gjorde Ingen igår.
    -När den där Ingen gör, ser det så jäääkla illa ut efteråt så man får göra om det själv ändå , har ni märkt det?
    Jopp... städerskan Inga är otroligt ineffektiv... alltså har jag ont i halsen sedan jag körde dammsugarn ett varv runt i huset... Min mycket piggare make har just gått löss med moppen... och sonen sover.. och gråväder råder... och hm... chipsen tog slut igår... Melodifestival utan chips?!? hm.... svenssonlivet är svårt...
  • Telis

Vickan, ännu enklare är det på www.styleroom.se/ för där kan man söka på tex barnrum och bara få se bilder på såna.

Krya-på-dig-kramar!

• Telis

Styleroom kan jag för övrigt fastna på i evigheter. Jag blir så fascinerad av att folk orkar lägga ner så otroligt mycket tid på renovering och inredning. Som det här till exempel: www.styleroom.se/album/2032 Det är ju jättefint men hur orkar man med så mycket vitt och svart?

• passionsblomman
    Telis skrev 2011-02-05 12:01:09 följande:
    Styleroom kan jag för övrigt fastna på i evigheter. Jag blir så fascinerad av att folk orkar lägga ner så otroligt mycket tid på renovering och inredning. Som det här till exempel: www.styleroom.se/album/2032 Det är ju jättefint men hur orkar man med så mycket vitt och svart?
    Allvarligt talat, det ser ju inte ut som om det bor några människor där!
    Jag tycker nästan synd om barnet som äger den där Fjällrävenryggsäcken, för VAD händer när den ungen spiller ut sin mjölk?
    Eller det är klart, har man sådan otrolig kontroll på varenda dammkorn, alla papper och varenda pryttel, så har man det givetvis också över sitt humör...

...eller så HAR man inga pryttlar och heller inget humör....

Å andra sidan blir jag avundsjuk och ångestfylld över att jag aldrig kommer att ha så glänsande och rent ens nrä vi har städat-helt i linje med vad Liten skrev häromdagen.

Men sedan vet jag ju att det där inte alls är min stil öht, så då får jag väl leva med mina pryttlar, krusiduller och alla färgerna-och med mitt humör.Obestämd
  • viktualia

Telis - jaaa styleroom är skoj.. men det där svartvita huset var bara FÖÖÖÖR mycket... jobbigt att andas där! Jobbigt om de skulle få nån röd pocketbok... typ...

Ego - vill inte vara så här risig i halsen... blääää... pratar just nu inte alls och måste nog övertyga maken om en utflykt till ett apotek... en fördel med apoteksavregleringen är att även hålan har eftermiddagsöppet apotekt på lördagar numera!

• Oupsie

Hej i tråden, vi är kvar på sjukhuset men väntar just nu på att få träffa barnläkaren. Värdena har blivit bättre i alla fall, men vi vet inte om läkaren tycker att de är tillräckligt bra för att vi ska få åka hem.

Hoppas att ni alla har en trevlig helg

• Ore
    planeringsdax skrev 2011-02-05 11:24:17 följande:
    aaa adressen funkar ju inte men det ör iaf 

Sonja Aldén - Du är allt

Den hade vi på vårt bröllop - jättefin. Texten var egentligen inte helt 100%, "Du är allt jag nånsin önskat, du är allt jag nånsin drömt" kändes inte helt träffande, för ibland tycker jag ju att maken har litet brister. Och han tycker så om mig... Men det var mycket fint i texten också... "Då ska vi ta varandras händer, då skall vi minnas denna dag, och förstå vad som än händer, är det alltid du och jag". Så det blev den i alla fall
  • Ore

Oupsie: Skönt att värdena har blivit bättre, i alla fall!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!