• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet
    Telis skrev 2011-02-04 21:03:56 följande:
    Åh, kom på en sak:

nenne, dra mig baklänges vad Pricken kan sova!! Jag är alldeles ärtgrön i ansiktet av avundsjuka med tanke på att Televinken alltid bara sov 3 gånger 30 minuter, inte en minut längre.

Nu blir det På Spåret.

Ciao bellas!
    Telis,
    hm känner igen det där.
    Fortfarande sover vår tjej väääldigt lite jmfrt med andra barn i hennes ålder. Hon verkar inte behöva så mycket sömn. Bra ibland men jobbigt ibland... 
    Gissar dock att det är en ypperlig egenskap om den fortsätter senare i livet också. Jag önskar att jag itne behövde sova så mycket och ändå kunde fungera på topp!  
  • sweetstreet
    Oupsie skrev 2011-02-05 13:41:01 följande:
    Hej i tråden, vi är kvar på sjukhuset men väntar just nu på att få träffa barnläkaren. Värdena har blivit bättre i alla fall, men vi vet inte om läkaren tycker att de är tillräckligt bra för att vi ska få åka hem.

Hoppas att ni alla har en trevlig helg
    Vad bra Oupsie!!!!!
    Härligt att värderna går ner.

• sweetstreet
    viktualia skrev 2011-02-05 12:38:55 följande:
    Telis - jaaa styleroom är skoj.. men det där svartvita huset var bara FÖÖÖÖR mycket... jobbigt att andas där! Jobbigt om de skulle få nån röd pocketbok... typ...

Ego - vill inte vara så här risig i halsen... blääää... pratar just nu inte alls och måste nog övertyga maken om en utflykt till ett apotek... en fördel med apoteksavregleringen är att även hålan har eftermiddagsöppet apotekt på lördagar numera!
    Vickan,
    jobbigt att du fortfarande har så ont!
    Här mås det bättre men har en otroligt enerverande hosta som börjar kännas allt jobbigare. Blä! men jag är ändå glad för att det värsta är över. 
  • sweetstreet
    Ore skrev 2011-02-05 14:41:39 följande:
    Den hade vi på vårt bröllop - jättefin. Texten var egentligen inte helt 100%, "Du är allt jag nånsin önskat, du är allt jag nånsin drömt" kändes inte helt träffande, för ibland tycker jag ju att maken har litet brister. Och han tycker så om mig... Men det var mycket fint i texten också... "Då ska vi ta varandras händer, då skall vi minnas denna dag, och förstå vad som än händer, är det alltid du och jag". Så det blev den i alla fall
    Hahahaaaaaaa! Ore du är underbar!!!
    Jag tror nog det gäller alla relationer. Men man kan ju älska varandra och känna att ens partner är allt man drömt om trots deras fel o brister?? VÄL???

Min make har en massssssa brister!!!! Och det har jag med. 
    Men jag skulle inte vilja byta ens ett lillfinger på honom, och jag tror han känner likadant för mig.
    Fast ibland skulle man såklart gärna stjälpa ut honom genom fönstret (vi bor på 18:e våningen...). Å andra sidan kan jag känna så med dottern ibland också. Och de stunderna går ju tack o lov över rätt fort!
    Och jag tror som sagt att jag skulle känt likadant med vem som helst som jag skulle dela livet med. 

• sweetstreet

Den helt peferkta personen tror jag inte existerar...

• sweetstreet

...ja förutom Nennes Prick då...
    Han verkar ju vara den 100% perfekte...

Fast det förstås. Jag har hört ryktas på stan att han har otroliga bajsorgier och DET faller kanske under kategorin "inte helt perfekt"??????  
    Så även solen har visst sina fläckar...?  

• sweetstreet

Vi hade en kompis som sjöng "Utan dina andetag" (ni vet Kent) på vårt bröllop.
    Det finns textrader i den också som kanske inte känns heeelt 100% oss men eftersom vi båda älskade Kent och har en väldigt bra känsla till just den låten så blev det den. Under ceremonin var den helt otroligt fin! och passade oss perfekt! 

• sweetstreet

Nä nu ska man kanske ta och försöka få igång lördagen lite här. Klockan är snart 10!

• sweetstreet

Fast först vill jag bara säga till Omsan!
    Du det låter som ni har ett fantastiskt sexliv du och din make! Så ofta skulle jag inte ens kunna tänka mig. Haha en fjärdedel av er frekvens skulle vara fantastiskt för vår del men ja det blir som sagt inte ofta här. Kanske borde vi försöka oss på lite mer flirt i vardagen...??

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!