• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Åh, kom på en sak:

nenne, dra mig baklänges vad Pricken kan sova!! Jag är alldeles ärtgrön i ansiktet av avundsjuka med tanke på att Televinken alltid bara sov 3 gånger 30 minuter, inte en minut längre.

Nu blir det På Spåret.

Ciao bellas!

• Ore

Det var ungefär sådana formar som jag tänkte mig till fondanten. Men alltså inte hade...

Får se om jag hinner skaffa imorgon

Oms: Danskurs låter jätteskoj! Jag kommer ihåg att vi fick prova på salsa vid något tillfälle, och det var kul, men svårt...

Välkommen Sommarbrud!

Har även kikat in på FB, och sett Daisys riktiga namn - väldigt fint namn. Ett av makens ex heter så, och även ett av barnen i föräldragruppen. Men det är ju inte så vanligt, tror jag inte...?

Angående nattmat så vande vår lillkille sig av med det alldeles själv. Det hjälpte nog till att vi tryckte in sex mål mat per dag, dock... Gröt till frukost, och litet smörgås, ersättning på förmiddagen, lunch och fruktpure, sedan något youghurtaktigt eller fruktpuré med någon form av spannmål i, sedan middag tidigt på kvällen och välling senare Så det är mitt tips, mycket mat på dagen om barnet i fråga äter. Annars är det knivigare, förstås...

• Sommarbrud

Ja jag tycker han äter massor på dagarna, jag verkligen trycker i honom mat så hoppas han börjar sova hela nätter snart. Det är iof inte så jobbigt att gå upp på natten han somnar lätt om tänkte mest om han åt för mkt men det kanske han inte gör. Han är ingen stor kille direkt...Svårt det här:)

• nennesjuttioåtta

Telis – men herrejösses, de hade ju glömt att sätta draperi för pannan och klä in rören, vilken miss! 

• nennesjuttioåtta

telis – Inte vara grön! Fast jag förstår att det är avundsvärt, jag tycker själv det är helt fantastiskt! Jag tror han kör efter devisen Är man stor måste man vara snäll. 

• start september

Ännu en sjukhelg, fökylning med äckelhosta och hög feber. Äckelhosta eftersom hon kräks av den. Längtar efter sommar och mindre infektioner.

• Sommarbrud

Ja verkligen några rör som syntes GALET!!

• nennesjuttioåtta

Vickan – det löste sig oväntat, maken hittade oss i affären och bar Pricken ut till bilen när jag tog kassarna. Vet inte vad som var tyngst...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!