• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Telis, tack . Fy, vad trist med mensvärk . Hoppas att den släpper snart!

• Fru E

Smint-välkommen hem! Kan tänka mig att det känns konstigt att helt plötsligt vara fyra i familjen och inte bara en liten som kräver uppmärksamhet

Hoppas att ni som ska fika imorgon får en trevlig "date" lite avundsjuk på alla som får träffa Pricken och  Yngla

• Oupsie

Jag blir ju helt högfärdig av era komplimanger om DaisyDrömmer. Men det är väl så det ska vara kanske? De första dagarna kändes det mest märkligt att det fanns en bebis här och förstod inte riktigt var den kom ifrån. Men nu börjar jag känna mer och mer att det är MIN bebis (och makens förstås), och både maken och jag sitter här och bara tittar på henne och talar om för varandra hur söt hon är . Och vi är ju ytterst objektiva .

• passionsblomman

Oooo lilla Daisy! Hjärta fina tjejen! Och den där blicken som är alldeles ny och aldrig har sett något alls förut, men ändå ser ut att veta allting...

Jag har både promenerat, gått med maxlut på det där bandet på brandstationen, gjort mina styrkeövningar med boll och gummisnodd och stretchat, så nu efter att middagen är äten och köket dessutom rejält städat, sonens läxor för dagen igenomnötta och sambon tvingats att torka köksgolvet, ja då vet jag inte riktigt... Lite mer vin?
    Varför är det inget jag vill se på TV ikväll?

Jag tror jag ska vispa ihop lite chokladpudding. Efterrätt hör till livet det med.

Apropå metoder och dieter så tänker jag använda mig av hela alfabetet. Så får man väl försöka hitta något för alla delar i livet på varje bokstav.

Hur har Göteborgarna det idag? har ni blåst bort?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru E

PB-igår trodde jag att vårt hus skulle blåsa bort låg vaken länge tills maken kom hem mitt i natten. Blåser rejät här nere än, att göra sig fin i håret är ingen mening
    Vad är det för övningar som du ska göra på bollen?

• Telis

Fru E, jag sätter tanten på tåget ikväll!

Oupsie, vad mysigt ni verkar ha det trots hormonsvall!

Vickan, baaaah, prata inte om luggutväxten. Vilket elände alltså.

• viktualia

PB - heja dig!!

Oupsie - det är MENINGEN att man ska bli superstolt över sitt underverk till barn! Och Daisy är störtsöt! Hon också!!

... mitt eget Troll kryper omkring på golvet och leker med ett decilitermått och verkar tycka att Melodifestivalen är sådär intressant.. men så är det ju inte första gången han ser detta spännande (?!?) program... han hann se några under hans första veckor i livet också!

• Fru E

Eller om jag skulle ta tag i mitt liv och måla lister och dörrfoder tillsammans med tonerna från dåliga låtar på melodifestivalen....

• passionsblomman
    Fru E skrev 2011-02-05 20:33:07 följande:
    PB-igår trodde jag att vårt hus skulle blåsa bort låg vaken länge tills maken kom hem mitt i natten. Blåser rejät här nere än, att göra sig fin i håret är ingen mening
    Vad är det för övningar som du ska göra på bollen?
    Ja jädrar anacka vad det tar i! Lyktstolparna svajar fram och tillbaka och jag bara väntar på att verandataket ska släåppa och segla iväg över bygden...

Övningarna är ett papper från sjukgymnasten med till att börja med 7 övningar. Jag har fått ett gummiband och köpt en sådan där balansboll/pilatesboll. Alla övningarna är primärt till för att ta  itu med min nack-rygg och muskelvärk på olika sätt. Stabilisera upp och stärka bål, ländrygg, axlar, nacke, bröstrygg etc. Har gjort dem några dagar nu och fått in hur de ska vara och det känns när man gör dem rätt. Typiskt sådana där som alla med stillasittandejobb också skulle ha.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!