• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    Snorkfröken77 skrev 2011-02-07 21:57:21 följande:

Jag känner mig tyvärr inte alls lika tight som innan heller inuti vilket jag tycker är mindre kul...

Det tog nog ca 1 år efter förlossning innan jag kände mig lika tight inuti som innan grav. Maken däremot kände inte att det kändes större men själv kände jag det som - vad brukar Nenne säga - en liten truck körde in i den stora gruvan
    Det gick dock helt tillbaka mellan graviditeterna så det kommer nog för dig också.
  • Blivande fru L

Jag hinner inte meeeeeed! Läser febrilt ikapp ibland men gör det lite för fort, så sen är jag osäker på vem som skrivit vad. Korkat. Foten i munnen

Vill i alla fall säga att jag blev så glad av ditt glada inlägg, Snorkis! Vad skönt med ett fint RUL (trodde heller inget annat). {#emotions_dlg.flower}

Och Nenne - vilken glad och rolig skit du är! Jag blir så glad av dina inlägg!

Smint - Hoppas du börjar må bra snart. Det är för j-ligt att vara deppig när man just fått barn (och annars också, såklart). Amma inte för attdu upplever någon annan vill det! Kram!

Kram och förlåt (för att jag inte minns vad som händer alla i tråden). 

• Blivande fru L
    muggles skrev 2011-02-08 10:27:04 följande:
    Det tog nog ca 1 år efter förlossning innan jag kände mig lika tight inuti som innan grav. Maken däremot kände inte att det kändes större men själv kände jag det som - vad brukar Nenne säga - en liten truck körde in i den stora gruvan
    Det gick dock helt tillbaka mellan graviditeterna så det kommer nog för dig också.
    Haha, en truck i gruvan!

Snorkis - Just nu är ju hela härligheten mera avslappnad av graviditetshormonerna igen. Det är klokt att knipa ibland men jag tror inte att du kommer att känna dig särskilt tight igen förrän det gått en tid efter förlossningen.
  • muggles
    Lapinette skrev 2011-02-08 09:08:38 följande:
    Jag kokade eftersom det stod så på receptet men såg sedan på paketet att det inte behövdes. Vilka vill ha pärontarte och körsbärsbruléerecept? Inboxa era mailadresser så mailar jag för jag har scannat in dem.

Sorry, har inte läst ikapp *skäms* men ska försöka när jag hinner. KRAM
    Du har väl min mejladress va? Jag vill gärna ha!

Är det bara jag som känner att tvålar, praliner, ett handmålat glas etc är helt onödigt pyssel till ett bröllop? (Jag skulle själv som bröllopsgäst tex inte vilja ha ett enda glas som är handmålat med bröllopsparets initialer tex. Och en pralin, tja det är väl gott men kan lika gärna skippa det...) Är jag en bitterfitta nu?!
  • Fossing77

Piggelin - Vi kommer nog ha ca 80-90 gäster så jag får väl fnula på presentationer så det räcker och blir över. Här är dock problemet att nästan inga vänner har gift sig, så jag har inga käcka exempelhäften att tjuvkika i. Blir ett hårt jobb från noll så att säga. Flört Vi planeterar nog barnen hos mormor och farmor i bänken under vigseln, de borde kunna multitaska nog att hålla rätt på barn och titta på samtidigt.. hoppas vi... hehe... Om någon har fyndiga tips för festprogram/sånghäfte så får ni gärna slänga iväg det åt mitt håll, lär behöva alla tips jag kan få... Tungan ute

• muggles

Däremot tycker jag det är kul att spara festprogram, program i kyrkan och ev meny (el om det ingår i festprogrammet) från bröllop. Precis som jag sparade menyn från Thorskogs slott, sånt är kul att ha som minne tycker jag!

• muggles

Fossing: finns massor på nätet att ha som inspiration... Det använde jag mig av eftersom nästan ingen av mina kompisar gift sig när vi gifte oss.

• Lapinette

mugglan - absolut ingen citronvaginagumma .. jag håller med! Dock hade vi från början tänkt att ha sådana där dragée men det är ju för att det är tradition på franska bröllop http://en.wikipedia.org/wiki/Drag%C3%A9e. Men när det blev så krångligt att köpa där och transportera hem ... tog ju istället ett par Pol Roger med mig i handbagaget varje gång jag flög (kallas för prioritering).

Festprogram sket vi också i .. ville inte sjunga allsång etc. under middagen och det var ju tur det med tanke på hur lång middagen ändå blev med tal och spex. Dock hade vi vigselprogram på tre språk och beskrivning av gästerna (eftersom många inte hade träffats förut).

• Fossing77

Våra gäster, och vänner för den delen, är till allra största delen folk vi träffat i högskolekretsar (läs på kårenFlört) vilket gör att sånger lär behöva genomlidas. He he...

En annan fråga... Är det någon som har koll på seratonin, och framför allt seratoninbrist... Har tagit mod till mig och ring min VC för att få en provtagning, både mamma och lillasyster har seratoninbrist och "medicineras" med olika former av typ lyckopiller för det...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!