• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily
    snaily skrev 2011-02-04 13:51:46 följande:
    Nenne
    9 kg! Jösses vad vi kommer tycka han ser stor ut i jämförelse med vår lilla räka! (oj vad många djur man kan likna henne vid!)
    Hon väger förresten ca 4,5, en halv Prick.

AM
    Ok, synd! Vi får försöka roa oss ändå!
  • Fossing77

Nenne - Låter inte helt otroligt, och väldigt likt Mira. De är nog ganska jämnstora tycker jag det låter som. Glad Hon ammade sista gången 21/1, jättesorgligt att det tog slut fort även om jag visste att det skulle bli så. Ingen av mina har ammat längre än 6 månader, min mjölk blir  värdelös typ då. Men, hon har fått 2 tänder i underkäken och bits så det var nog lika bra. Ouch, säger jag... Flört Men testa du med lite mer fast mat dagtid, köp nån mumsig burk typ lasagne eller nåt, det kan ju vara så att han helt enkelt gillar lite mer komplexa smaker. Frukt på gröten är oxå ett bra tips som AM skrev. Kör sen på välling innan sovdax och låt honom snutta lite om han vaknar på natten.. Men blir det för mycket snuttande så försök med välling då med. Det är ju så lustigt att hux-flux bara det funkar. Glad

• nennesjuttioåtta

Oh lilla Yngla, hur stor är hon nu?

• nennesjuttioåtta

OMG, hon väger mindre än han gjorde som nyfödd, vilken känsla att få hålla henne!

• nennesjuttioåtta

Fossing – åh hoppas att min mjölk inte sinar än! Men ska prova lite annan mat också, åtmoinstone till kvällen så han sover.

• fru AM

Kom i håg att min BVC-tant bestämt att man kan pimpa även vällingen - med hallonsaft, vaniljsocker eller oboy!

• nennesjuttioåtta

måste väl skriva en shopinglista först. Åh arma värld, mitt kungarike för en snickers. 

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-04 13:55:40 följande:
    OMG, hon väger mindre än han gjorde som nyfödd, vilken känsla att få hålla henne!
    Ja, det är ju helt sjukt - jag som tycker hon är så STOR nu, kan fortfarande inte fatta vidden av hur jobbigt det måste varit att klämma ur sig Pricken, eller hur det ens är möjligt att han fick plats där inne i din mage! Inte konstigt att jag tyckte min förlossning gick lätt, 3390 gram slinker ju ut med ett plopp bara, nästan.
  • nennesjuttioåtta
    fru AM skrev 2011-02-04 13:59:36 följande:
    Kom i håg att min BVC-tant bestämt att man kan pimpa även vällingen - med hallonsaft, vaniljsocker eller oboy!
    fast tandläkaren blir sur om man har söta saker i nappflaskan
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!