• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

fossing – ja det kanske är det. Han väger ju ändå nästan 9 kg så det vore ju konstigt om de här två små skulle räcka. Fast jag hoppas att han inte vill sluta amma än, det är så mysigt! Men han har nyss lärt sig en massa (sitta, rulla, jollra nyanserat...) så 

HEJA MARIA! 

FFAAAAAAN!!! Nu körde hon ju näsan ur  

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2011-02-04 13:40:56 följande:
    Vad skönt att hon sover i selen (fast inte för din rygg kanske) !!
    Precis vad min rygg och nacke just sa! Hon var halvvaken för en stund sen men har nu slocknat igen och jag vägrar väcka henne när hon väl sover - den lilla ekorren behöver all sömn hon kan få! (Ekorre = pigg och vaken och rödhårig.)

Lappis -

NÄJ! Maria PH körde bort sig!
  • Fossing77

Lappis - jag tröttade ut den Tungan ute Nä, jag lät den stå. Nu kände jag på den och då lossnade den. Sitter fast nåt inunder, som ser lite ut som kristaller, på en fläck stor som en enkrona ungefär, men jag tror det kan vara soppa som rann på kastrullen när jag slevade upp i skålen. Lurigt hur som helst... hehe

• nennesjuttioåtta

Öronproppar till Nancy att gnaga på, haha! Men ärligt – hon är som en bombhund på de där napparna och hittar dem överallt!  

Lappis – de kanske inte hittar ut ur huset! Jag får snitsla en bana på de metrarna det handlar om. 

• fru AM

Telis om/när du läser, samt Snaily och BS: Jag är tyvärr förhindrad att dyka upp på söndag. En tidigare bokad dejt som var planerad till lördag blev hastigt förflyttad till söndagen ...
    Men ni får roa er så gott ni kan utan mig (och Hektor)

• nennesjuttioåtta

Snaily – ooh hon gör som Pricken! Om han somnar om så kan han sova huuuur länge som helst. Det är som att han vaknar till lite lätt och sen somnar djupare. Gissa om jag har varit och petat på honom många gånger! Det syns ju knappt att han andas! 

• snaily

Varken jag eller maken eller syrran med man verkar ha blivit sjuka, ÄN, peppar peppar, så det verkar som våra middagsplaner för ikväll blir av! Ska spana in menyn på nätet...
    (I och för sig inte pratat med maken idag men antar att han skulle ringt eller kommit hem om han blivit sjuk.)

Nenne
    9 kg! Jösses vad vi kommer tycka han ser stor ut i jämförelse med vår lilla räka! (oj vad många djur man kan likna henne vid!)

• nennesjuttioåtta

Tur att ni varit här tidigare, snigel! Den här gången kanske ni kan få en regelrätt visning (nu när jag inte städat, haha – fast tvättstugan är fin nu mot sist ÅÅÅH ångest!)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!