• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

Mugglan - Jag gillar din metod, den ska jag införa. Jag lever annars efter att enda anledningen till att äta potatis är för man ska ha något att skyffla upp såsen med. Flört Kan absolut leva utan ris, potatis och sånt. Hur är det med bulgur, råris och sånt? Off limits?

• viktualia

Lappis - jag har också varit nära att köpa sådana där formar på Classe. Just nu har jag dock bara skaffat stora pappersformar - som funkar till portionsprojekt så länge det inte handlar om att använda gasbrännare.

Mugglan - ååå sorry! var lite ivrig där... klantigt faktiskt!

Oupsie - stödkramar!! Som folket skrivit så är det ju inget ovanligt... Kram igen!

AM - jaa tänk vad trådutvecklingen bidragit med. Onlinerapportering av förlossningar är ju rätt sanslösa egentligen. Och jag vet inte hur ni andra gjort, men för egen del rapporterade jag nog mer hit än till "vanliga" nära och kära... knasigt men ni betyder ju otroligt mycket i just den här frågan!

Och apropå evighetsstrådstarten så tycker jag att det råkade bli en mycket värdig trådstart(are)!! Grattis AM!

Ego - har inte mycket till röst idag.. vilket förvirrar Trollet... mamma ska prata... hm... hon "brukar" ju göra det!

Hattis - Kepsen var väl ett strålande namn!! hihihi!

• Fossing77
    muggles skrev 2011-02-04 10:24:18 följande:
    Förresten vår vagn har kommit - ska hämta ut den idag! Jag som redan börjat noja om att priset var för bra för att vara sant...
    Vad blev det för vagn?
  • Lapinette

Cicci - tror inte jag hittar biljetter för under 1 800 kronor men jag kollar lite.

Fossing - jag skriver under på det mugglan skrev - helt och fullt! Fast jag dricker även vin och äter alla ostar (har för mig att vissa ostar är ok medan andra går bort). Det ska vara gott och enkelt att leva!

• fru AM

Fossing: ett annat gott tillbehör är ju haricots verts - förvällda och sedan lätt frästa i olivolja med skivad vitlök och havssalt

Jag brukar ibland kolla av vissa ingredienser mot en kolhydrattabell, t ex: http://www.lchf-kost.se/kolhydrattabell.aspx

JAg försöker äta mest av saker som har max 5 g kolhydrater per 100 g 

• Fossing77

Vickan - En kompis till mig fick sin man att live-rapportera hela förlossningen via mobilupplägg till bloggen. DET hade min sambo aldrig gjort... Flört

• Fossing77

Lappis - Åh så rätt du har! Vad gör man utan det där glaset vin, choklad och lite okynnesätning då och då. Det måste få finnas Glad

• fru AM

Just fruktsocker (alltså de kolydrater som finns i frukt) är tydligen ofta boven bakom bukfetma (om man äter nyttigt i övrigt). Just därför äter jag just nu inte frukt (dessutom har frukten för högt kolhudratinnehåll för min gräns). 

På helgen kan det slinka ner något gott bakverk men då försöker jag tänka att jag verkligen ska njuta av det och trycker inte i mig en massa fulbullar utan att känna smaken ...

LCHF bygger väl på teorier om att om man äter som vanligt så förbränner man kolhydraterna och lagrar fettet. Om man skippar kolhydraterna så förbränner man istället det fett man äter. 

• FruCicci

Kolla gärna Lappis! Tack vad snällt!

I går var jag på i-baren, det känns i knoppen idag
    Så i dag är jag sugen på ostbågar, popcorn, kebab, pizza, en Mc Feast meny, massa pommes, och lite bea sås på det Sen en skön återställare efter 16 och lite mer ostbågar...... och ckoklad, ljus choklad!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!