• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Fossing - härligt med sällskap!   Så vad händer idag? Någon som ska hitta på något skoj?

• fru AM

Jag tror Smint skrev ut sin pojkes namn igår?

Godmorgon i tråden förresten!

Lite kul att det verkar bli en evighetstråd! Men kommer den inte bli "full"? Vi kommer ju skriva tio- eller hundratusentals inlägg ... Väldigt ärofullt för mig att jag fick skriva trådstarten!

Angående att Frullan skev ett inlägg för ett tag sedan och förmedlade en känsla av att känna sig lite utanför (jag förstår hur hon menade) så vill jag bara påpeka att om det är NÅGON i den här tråden som har här att göra så är det ju just FRULLAN. Hon är ju urtrådens moder om man säger så. Ho-hooo Frullan - smygläser du? DU får en KRAM här!

Såg att Telis tände på min fläskfilé - jag har serverat den som sommarmiddagsrätt en gång (den är ju kall) och då haft en matig cous-cous-sallad till. En annan gång hamnade den på en buffé med massor av annat , sallad, pasta sallad, några potatisgrejer, någon sås ... Hursomhelst är den svingod.

Visst borde det väl snart vara dags för Snorkis RUL? Kram till Snorkis om du läser! 

• MSW

Godmorgon! Strax dagislämning och iväg till skolan! Ikväll kommer några vänner på middag! Skoj! Hoppas alla får en bra fredag och en underbar helg!! Puss och kram!

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-02-04 09:11:23 följande:
    Fossing - härligt med sällskap!   Så vad händer idag? Någon som ska hitta på något skoj?
    Jag ska jobba som en liten bäver (måste jobba undan innan Londonresan om en vecka) - sedan gå på middag hos min min mans syster och hennes man. Härligt att slippa laga mat två dagar i radd!

Du då Lappis? 
  • Lapinette

MSW - härligt med vänner över på middag. Vi har haft väldigt lite sånt .. försöker bjuda in men folk har ta mig fasen aldrig tid!

AM - ja, undrar hur Frullan mår. Sen är det ju så att emellanåt känner man inte att man har något att tillföra. Jag hoppar t ex inte in när det är diskussioner som egentligen tillhör trådämnet - barn.

Och fläskfilérecpet ... vilken sida? Själv har jag gått och tittat på bruléformar. Ska inhandlas till helgen för körsbärsbrulén som gjordes för några veckor sedan var fantastiskt god.

• Lapinette

Jag då? Jobba som en kanin och sen som vanligt spinna med maken och ta en matbit på vägen hem.

• fru AM
    fru AM skrev 2011-02-03 19:55:11 följande:
    Se där - det var ju nästan samma som jag föreslog!
    Här är "min" citrusmarinerade fläskfilé:
    www.receptcentralen.se/fest/ort-och-citronmar...
    Här var fläskfilélänken.

Har du recept på körsbärsbruléen? I LOVE körsbär - och brulée ...

• Lapinette

Har haft väldigt lite inplanerat denna vinter till skillnad mot förra då vi i princip var uppbokade varje helg från oktober ändå till augusti ... sen tog alla middagar och fester slut.

• Lapinette

AM - receptet är i en pärm hemma men det var stora körsbär som skulle läggas i botten och så brulén på det. Superenkelt men så jäkla gott. Den såg däremot miserabel då jag inte hade portionsformar och inga stora körsbär (som det helst ska vara) men vi blundade och njöt. Jag återkommer med receptet i helgen.

Fläskfilén lät god. Flera ingredienser som jag hade i söndags till kycklingen .. citron och persilja.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!