• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77

MSW - Oavsett hur så är det inte roligt att gå ifrån ledsna barn... Hoppas att det blir bättre snart. Glad

Zumban och jag ska nog komma överrens, när jag hittat mina kroppsdelar... 2 graviditeter på 2 år har ju inte direkt gjort att jag rört på mig överdrivet mycket... Flört

• Lapinette

Förresten såg nu att Per  (min houseguru .. ja no 2 efter Tony Stone) finns med i videon, längst till vänster i gul t-shirt.

• fru AM

Jag snackar våtrumsmatta... Demon

Liten med Mindre skrev 2011-02-03 11:12:16 följande:
    AM - eller som badrummet på ett hotell jag besökte - småblommigt kakel från golv till tak. Hugaligen! Fast det är säkert dyrare än matta förstås. Ni kan säkert hänvisa till någon byggnorm rörande val av matta om det går så långt.
  • Lapinette

Fossing - träning ger färdighet. Man brukar säga att man ska inte ge upp utan att ha provat att gå på samma klass 3 gånger. Det tar tid att få in "tänket".

• muggles
    sweetstreet skrev 2011-02-02 16:01:27 följande:
    Förresten insåg jag att jag nog är i ÄLningstagen nu. Så vi får se vad om hände efter gårdagens lunch....
    Vi har ju kört oskydddat ett bra tag nu mest för att jag inte orkar gå och fixa piller hos gyn för han tar inte min nuvarande försäkring och jag orkar inte jiddra om detta nu. Med tanke på att jag ev ändå blir av med jobbet senare i vår och då kommer gå över till makens försäkring. Så vi har helt enkelt kört med säkra perioder. Och med vår frekvens så har det inte varit alltför svårt om man säger som så.... Här är det inte jubel i busken särskilt ofta direkt. Trångboddhet och stress är ingen bra sexkombo....

Men men. Igår fanns den plötsligt bara där. Helt spontant och det kändes så jävla skönt! Alltså inte bara själva hm ja ni fattar... utan ATT man verkligen ville. Båda två. UTAN att ha planerat in flera dygn i förväg med barnvakt och ditt och datt... Så då gick det liksom bara inte att sansa sig....
    Men som sagt jag ska ÄLa snart så vi får se hur det går.
    Jag känner mig ärligt tala jädrigt kluven. 
    Å ena sidan skulle jag bli överlycklig OM det faktiskt skulle gå att få barn på det här viset. utan kliniker etc inblandade.  Och som sagt jag har börjat få lite längtan efter ännu ett barn och ett syskon till lilla tjejen så jo visst skulle både jag och maken bli skitglada om detta verkligen skulle bli något.
    Å andra sidan är det världens sämsta timing just nu. Med min arbetslöshet som är på gång och med en osäker framtid rent allmänt med tanke på om vi får stanna i landet eller ej...
    Men vi får se.
    Jag orkar inte vare sig oroa mig eller hoppas just nu. Det blir som det blir.
    Och på sätt och vis är väl det en rätt skön känsla det med.... Mitt i allt.
    Jag tycker ofta det bästa sexet är när det är mer oväntat, inte när man planerat med barnvakt mm. Vi brukar kalla det för "en slot" (dvs ett oväntat tillfälle till sex som uppstår som det gäller att grabba tag i).

Jag tror att allt med jobb etc löser sig, så visst vore det underbart om det kunde ta (kanske just för att det inte är optimalt läge?).

Ang sexfrekvensen så läste jag någonstans att en gång i månaden (!) är normalt om man har småbarn pga sömnbrist mm. Dessutom så får man ganska mkt närhet av barnen när de är små vilket minskar behovet av närhet från ens vuxna partner. Jag och maken har sex betydligt oftare än en gång i månaden men det är mkt pga av "slot-tänket". El helt enkelt - stänga av tv:n och göka på när Moa lagt sig, för blir man sittande vid tv:n är det kört, då är man för trött sedan. Och själv har jag oändligt svårt att tända till när man ska gå och lägga sig - det är så upplagt så bara det får mig att tända av. Typ "jaha, nu när vi har borstat tänderna så kör vi lite sex också så är det gjort " - näe det funkar inte för mig.
  • Liten med Mindre

AM - Mina föräldrar har precis slängt ut de vackra våtrumsmattorna från 70- o 80-talet. Synd att det inte gick att spara.

Men det är å andra sidan säkert nytrendigt snart så mr Y kanske blir helnöjd?

• fru AM
    Liten med Mindre skrev 2011-02-03 11:27:48 följande:
    AM - Mina föräldrar har precis slängt ut de vackra våtrumsmattorna från 70- o 80-talet. Synd att det inte gick att spara.

Men det är å andra sidan säkert nytrendigt snart så mr Y kanske blir helnöjd?
    Jag kan lova att han inte kommer bli nöjd. Stackarn ... *Bu-hu-hu ...*
  • viktualia

Fortfarande sjuk... blääää

Våtrumstapet - har mina sanslösa föräldrar satt in när de renoverade badrummet i höstas. Inte särskilt fint. Alls. Fniss.

Smint - heja!!

• fru AM

Borde inte HERR Smint logga in nu och uppdatera oss. Eller har vi blivit lite bortskämda på sistone? Herr Oupsie satte liksom ribban högt

Minns fortfarande det hemskt oroliga dygnet då vi inte visste något alls om Nennefamiljen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!