• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Hej Oupsie, grattis igen till lilla Daisy!!

Snigeln, hon vill nog bara hålla koll på maten så den inte försvinner Skämt åsido- även jag har vrålat (och gör fortfarande). Man känner sig inte som världens bästa mamma precis, men ibland är det nödvändigt.

• fru AM

Snigeln: Vi hatar inga herr Sniglar här inte. Jag tänkte faktiskt på det där med bilkörningen som jag antog att han var tvungen att ägna sig åt för att komma till jobbet. Och jag glömde bort (förlåt!) Korven. Han är ju som ert andra (första ) barn ju. När du slutat nattamma kan du som sagt ta igen lite! till herr & fru Snaily! Och till lilla gulliga skrik-Yngla!

• Oupsie

Lilla Daisy ligger för tillfället på min mage och sover . Förstår fortfarande inte riktigt vad som har hänt. Var kom bebisen ifrån

• fru AM

Oupsie! Grattis till Daisy!
    Sportjournalistfråga: HUR KÄNNS DET?

• fru AM

Till Snaily: apropå att skrika till sina barn. Idag under förhandlingarna kunde jag inte förstå hur jag kunde ha så ont i halsen ... tills jag kom på att jag visst hade ett psykbryt på trotsiga Livia i morse ... och skrek mig hes. Inte för att hon reagerade nämnvärt men min hals gjorde det tydligen ...

• _koko_

Snaily mfl - Det blir ju lätt svartvitt när man inte känner till omständigheterna. Jag tycker du förklarade bra och jag tror att ni har en bra uppdelning utifrån de förutsättningar ni har. Kram till både snigeln och snigelmannen!

Mitt ena ben har domnat i huden från knät till fotleden, känns väldigt konstigt!

Tinga - Glömde:

Vad var det mer...? Godnatt kanske?

• nennesjuttioåtta

jasså, är snackas det sex på lunchen och ingen har meddelat mig per sms att det är dags att ingripa

mooohahah!

Grattis Sweetiepajsaren för en mysig lunch! (inte familjelivsmysig utan mysig som i mysig + sex desutom!)

Vi får inte heller till det. Ingen är sugen utan det är rätt skönt att slippa, faktiskt. Dock håller jag med AM – sex föder (?!) sex. Ju mer man har desto oftare kommer man på tanken. För det är ävl där det felar här. Tanken slår oss inte ens. Fast nu har vi bokat in onsdagar som sexdag. Det bara blev så. Maken sa en helg för ett par månader sen, rätt ut i det blå, att "jag orkar inte ligga nu men lovar att du ska få det senast onsdag". Och på tisdagen så sa han skrämt "är det onsdag i morgon? Shit!"Och jag var lika skeptisk jag. Men det gick ju bra men det har sen dess blivit onsdag på en fredag "fan, det känns nästan som onsdag idag!", eller "jag hörde annars att det blir onsdag nästa vecka också" och så skjuter man på det. Och det bästa bästa, är att ingen av gångerna (hände iofs när jag var gravid också men då var det bökigt med magen och foglossningen så det var itne så där ... eh ... fokuserat) är att ingen av oss räknar dagar från eller till ÄL och "Kom nån gång så vi kan sova" utan det är bara sex. Men det är ju lätt att säga nu när jag har barn. Fast det dödade mycket av lusten, det där jävla nötandet till ingen nytta.

Snigel – kan du inte sova med henne på dig då? Är du rädd att hon ska rulla av eller du ska tappa henne? Eller kan du helt enkelt inte sova på rygg? Hon vill inte ligga på din arm istället (eller hon kanske är för liten)? Jag tyckte det var urmysigt när Pricken sov på mitt bröst, men det var ju inte så många veckor han fick plats på lilla mig. Så nu sover han ofta på min arm, funkar bra att amma så också, fast man får slita lite i de stackars tuttarna eller hasa ned honom. HOppas du hittar något sätt så du kan få sova ikapp lite om dagarna, det är oslagbart!

• _koko_

Åh, vackra radbryt...

hattis - Åh, vad du måste ha fel. Du bara måste!! 1000 kramar!!!!

muggles - heja Ada och beda!!

• viktualia

jag tycker också att du förklarade bra Snaily... men jobbigt ändå... låter inte helt enkelt att "byta" barn med maken...

Oupsie - heeeeeeeeeeej!!! åååå ana vad vi är nyfikna på allt!!! Kram på dig, tills du orkar rapportera mer!

Ego - här har kvällströttheten slagit till. Jag är rejält sänkt och skulle helst sova. Maken är på rymmen och Trollet låtsas vara pigg. Ehum.... jaja... det är ju hemskt lätt att hålla reda på Trollet när det enda jag gör är att snyta mig.. ehum igen...

• nennesjuttioåtta

wohaaa, grattis igen Oupsie!!!!!! Stanna kvar på BB så länge ni kan, gött att bara ringa på en klocka och få hjälp och maten serverad.

koko – när och hur ska vi ses?
    Snaily – har sett ditt mail, låter som en fin idé!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!