• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Var hittar man lammbog med ben?! Jösses, jag som knappt äter lamm.

• viktualia

Lappis - lamm finns ofta i frysdisken... men Hötorgshallen el dylikt funkar nog också... Lamm är f ö gott när andra tillagar det... ehum..

Lunchssnabbisar... joooråååsåaaatte.... med 7 mil mellan arbetsplatserna är det bara en dröm....*muttrar*

• sweetstreet
    Lapinette skrev 2011-02-02 17:06:24 följande:
    Den var dålig! Jag har precis stillat min hunger på så vis. Ska som vanligt iväg och träna ikväll så det blir inte middag än på några timmar.
    Hm vilken var dålig??? Din banan eller din ordvits??
    Hoppas du gör grytan för den låter otroligt god! 
  • Lapinette

Sweet - .. bananen var helt ok!

Maken lagade lamm för några veckor sedan och det var gott. Han arbetar på att jag ska övervinna min lammskräck.

• Fossing77

Här blir det lax med ingefära och chili... på nåt vis ;)

• Lapinette

Fossing - ikväll blir det chili som gjordes igår .. inte fullt så exotiskt men jäkligt bekvämt då jag inte är hemma förrän efter 20.00 ikväll. Lammgrytan ska vara till på lördag. Jag och maken håller ju på med våra receptkvällar (lör) och i helgen är det min tur att hitta på en ny meny.

• Fossing77
    Lapinette skrev 2011-02-02 17:39:24 följande:

Fossing - ikväll blir det chili som gjordes igår .. inte fullt så exotiskt men jäkligt bekvämt då jag inte är hemma förrän efter 20.00 ikväll. Lammgrytan ska vara till på lördag. Jag och maken håller ju på med våra receptkvällar (lör) och i helgen är det min tur att hitta på en ny meny.

Mat gjord igår är suveränt, såå skönt när det bara är klart att äta. Glad Turas ni om att laga varannan helg? Låter trevligt.
  • Fru E

*vinkar in*

Är lagom arg efter det att en journalist skrivit ihop en artikel som innehåller lagom många sakfel och vinklingar som inte innehåller några rätt *muttrar högt och ljudligt*

Vickan-bädda ner dig i sängen BUMS och stanna hemma en dag till så du blir riktigt frisk!

AM-så det finns inte bara skurkaktiga advokater på film sa er advokat något om hur han trodde det gått eller var han för vimsig för det?

Sweet-sexliv vad är det här är det ökentorka sedan 3 veckor på min front, maken får sitt men inte jag men nu peppar peppar kanske det blir åka av . Kan inte påstå att vi når upp till 2-3 gånger per vecka även om vi inte har barn, tandborstsexet har satt sina spår och renoveringen med för den delen. Sedan hela ivf-karusellen har jag inte alls lika stor lust längre men det hänger nog mycket ihop med alla tankar kring om vi får barn eller inte, dvs jag har svårt att sära på att sex inte måste vara att göra barn lagom flummigt och ologiskt jag vet.

Har nyss fikat med tjejerna varav den ena är höggravid och har BF på fredag, "vågade" tom känna på magen när det var aktivitet *härlig känsla*

• fru AM

Lappis: det måste inte vara lammbog. Det kan vara vilken del av lammet som helst i princip - det står ju och puttrar hur länge som helst så det blir mört. Det var himla gott att ha i lammkorv också. Och så den där goda libanesiska couscousen (den serverade vi till). Vi hade aprikoser i istället för russin. Eller om det var tvärtom. 

EA: Ang. dagens hårda förhandling så tror jag att advokaten (vår) var lika chockad som vi över hur förhandlingen gick till väga och över andra advokatens sätt ... Men motpartssidan lyckades med några riktiga blunders i alla fall: ett vittne som inte mindes någonting (förutom en sak och det var till vår fördel) och sedan en grej som deras advokat trodde att han skulle vinna på: han försökte få vårt vittne att göra bort sig men tack vare att deras vittne hade kommit ihåg fel så var det han som stod med skägget i brevlådan ... 

Sex är inget självklart kapitel uppenbarligen när man är i barnkarusellen - oavsett vilken position man har i karusellen så att säga ... Samtidigt så tycker jag att det är så att sex föder lust - så får man bara till det ett par gånger med kort mellanrum så tänds det en gnista som gör att man vill oftare/tänker mer på sex i fortsättningen. Men det är ett pussel och något som inte längre kan komma lika spontant som förr. Synd, men en realitet. Det är så absurt egentligen: Kärlek vill barn. Men när barnen kommit får man kämpa för att hålla kvar kärleken och lusten.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!