• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Jag är i vecka 9 + x enligt BM och vecka 8 + typ 0 enligt mig så det är nog för tidigt för att det ska börja försvinna...

• Fru E

Hattis-*håller fram handen* imorgon är SNART men visst kan symton försvinna vissa dagar för att sedan komma tillbaka

• kängu

Hoppas hoppas hoppas så att din känsla är fel. När har du VUL imorgon?

• snaily

Hattis - nej nej, hoppas verkligen du har fel!

• Fru E

Hattis-har du börjat blöda de andra gångerna

• Hattis

Hoppas gör jag med. Ska på VUL imorgon eftermidag så det är ju iaf inte så långt till det. Sist det dog vecka nio blödde jag inte en droppe förrän vecka 16.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!