• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Telis - sorry nu vaknade maken upp och vet vilken blankett du talar om. Han har fyllt i den och undrar vad du undrar över ... enklare att veta mer specifikt vid hjälp. Inboxa om det är något som går att förklara.

• Telis

Lappis, nej det är nåt formulär till amerikanska skatteverket som ska intyga att man inte bor i USA eller är amerikansk medborgare och därför ska undantas från skatt (om man tex har aktier i USA).

• Lapinette

Omsan - vi har beställt (i omgångar) en Rieseling från Kamptal som vi första gången drack nerer på Riche. Vi har någon kvar i vinkylen och tyvärr har Riche den inte kvar längre.

• Telis

Åh, Lappis, nu blir jag nästan tårögd! Jag måste gå och lägga mig nu men jag inboxar dig min fråga imorgon. Hoppas, hoppas att han kan svara på den!

• snaily

Telis
    Fika eller lunch spelar ingen roll för min del, bestäm du.

BS
    Hoppas RS-skadan inte är redan är skedd efter dagens träff med dagisbarn
    Ska förklara våra sovarrangemang närmare när vi ses.

(Just nu är det min griniga make som skriver, jag dikterar. Händerna upptagna.)

• Lapinette

Telis - maken har aktier och "stuff" i USA så han har fyllt i den. Vi får se om han kan svara.

• passionsblomman
    snaily skrev 2011-02-01 21:43:54 följande:
    Telis
    Fika eller lunch spelar ingen roll för min del, bestäm du.

BS
    Hoppas RS-skadan inte är redan är skedd efter dagens träff med dagisbarn
    Ska förklara våra sovarrangemang närmare när vi ses.

(Just nu är det min griniga make som skriver, jag dikterar. Händerna upptagna.)
    Hej hej griniga maken! *vinkar*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • snaily

PB
    Nu har han gått, han var för grinig för att sitta kvar

Mugglan
    Kl 10 håller jag o Yngla tummarna!

• passionsblomman
    snaily skrev 2011-02-01 21:55:13 följande:
    PB
    Nu har han gått, han var för grinig för att sitta kvar

Mugglan
    Kl 10 håller jag o Yngla tummarna!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oms

pratade med BUMM idag ang dottern o kommande besök där för återgivning av vad de kommit fram till, tydligen  var man lite för optimistisk då man trodde att man skulle ha diagnossittning (kallas så då diagnosteamet har möte där de sammanfattar allt som man kommit fram till dvs grad av diagnos, ev andra påverkande faktorer) nu i januari som var. i bästa fall kan de få till den i februari men troligast blir det i Mars... känns inte bra alls att det drar ut på tiden ytterligare...

för sen när de haft sittningen tar det ca 2v sen får man en tid där vi tillsammans (jag, exmaken och dottern) får information av vad man kommit fram till. efter det ska skolan få informationen och sen ska man hitta lösningar som passar dottern såväl i skolarbetet som i livet i stort.

jag vill veta nu!!! nu ha rju läkare iofs sagt att det är antingen add eller adhd men man har ju inte fastslagit ngtn grad och om det finns ngt annat man behvöer ta hänsyn till utan det e ju det vi ska få reda på efter diagnossittningen...

nä nu ska jag logga ut, börjar få ont i ögonen efter all datatid idag, tjingeling

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!