• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Sweet: håller helt med om att det var skönt att slippa den där "hud mot hud"-känslan efter avslutad amning!
    Det där penntestet med näsan lär inte Nenne klara: hennes gigantiska ögronfransar bör ta emot rejält!

Det är så olika det där hur man ser på sin tillvaro ... vissa dagar känns den ganska sjysst medan andra dagar är man bara lätt överårig, utan karriär & anställning, föräldralös ...

Hurra igen för DAISY!!!! JAg vill veta detaljer: vikt, längd, förlopp, dumheter mamma sa till pappa under förlossningen, dumheter pappa gjorde, se en bild ... Lång kravlista nu!

Nehej! Nu föräldramöte med fotbollslaget (i min gamla grundskolebyggnad - skumt)

Kramis på er, gullisar! 

• sweetstreet
    Vännerfan skrev 2011-02-01 19:01:25 följande:
    Sweet, Hej!! Tror våra "klyftor" är rätt lika varann!

För övrigt dreglar min Prins fortfarande. Inte så vanligt i hans ålder. Vet inte hur man får honom att sluta. "Svälj!" är en vanligt förekommande uppmaning här hemma! Scarf slutade vi med i 2-årsåldern, men det bekommer honom inte att tröjan blir blöt.

Nu läggning av jättesnoris och gladis.
    Haha! Där ser man.
    Vår klyftighet verkar därmed sitta högre upp än vid brösten då...  
  • sweetstreet
    fru AM skrev 2011-02-01 19:02:07 följande:
    Sweet: håller helt med om att det var skönt att slippa den där "hud mot hud"-känslan efter avslutad amning!
    Det där penntestet med näsan lär inte Nenne klara: hennes gigantiska ögronfransar bör ta emot rejält!

Det är så olika det där hur man ser på sin tillvaro ... vissa dagar känns den ganska sjysst medan andra dagar är man bara lätt överårig, utan karriär & anställning, föräldralös ...

Hurra igen för DAISY!!!! JAg vill veta detaljer: vikt, längd, förlopp, dumheter mamma sa till pappa under förlossningen, dumheter pappa gjorde, se en bild ... Lång kravlista nu!

Nehej! Nu föräldramöte med fotbollslaget (i min gamla grundskolebyggnad - skumt)

Kramis på er, gullisar! 
    Fast du ser ju åtminstoen alltid ut som en fotomodell!!!
    DET måste ju iallafall pigga upp lite.
    Själv tycker jag mest man springer runt i oglamorösa kläder med år som inte vill det amn själv önskar...
  • passionsblomman
    Tinga skrev 2011-02-01 15:53:14 följande:
    En ny trådbebis är född!

Fick just följande meddelande från Oupsie:

Hej, 13.30 tittade Daisy ut. Vi mår bra. Rapportera gärna till tråden, vi tittar in igen när vi har lite mer ork. Kram Oupsie

Så jag säger det igen; stort grattis till hela familjen! {#emotions_dlg.flower} Kram!
    HURRAAAAAAAA!!!! Välkommen Daisy!

Grattis Oupsie och mr Ooopsie!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • muggles
    viktualia skrev 2011-01-31 21:05:46 följande:
    penntricket funkade utan problem.. men så drar jag ju F-kupa också...
    Är det jag el ni som fattat fel? Men penntricket är väl just att pennan INTE ska fastna under brösten...? Alltså att man inte har hängbröst... trodde som sagt jag.
  • muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2011-01-31 22:26:08 följande:
    jag tycker vi bestämmer att pennan ska balanseras på bröstvårtorna. Hänger även de nedåt och ut ur bild så är man ute ur leken (fast man kan ju ha andra, fina kvaliteter för det

Gäller att inte ha för skelögda rattar heller då.  
    ASG!!!!
  • kängu

Stort grattis till familjen Oupsie!!! Vad underbart att Daisy är här nu!!!

• Telis

Grattis, grattis, Oupsiefamiljen!! Hoppas att ni mår bra alla tre trots att det tog ett tag! Ser också fram emot en längre berättelse, ett foto och ett namn.

• porchez

Grattis Oupsie familjen, ser fram emot fler detaljer. Här hemma packas och tvättas det för fullt, vilket inte är helt lätt att göra samtidigt (när det gäller samma kläder)

• muggles
    Mopedvin skrev 2011-02-01 10:50:38 följande:
    Då kanske man kan konsultera vinexperten, Lappis! Vita viner ör en gråzon, det enda vi köper i stort sett är Stoneleigh sauvignon blanc. Gillar torra, halvtorra
    Jag kan rekommendera Nottage Hill (inte Notting...) - inte så dyrt men gott tex till vit fisk. Själv är jag mer för "nya världen"-viner än Frankrike - hemska mig...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!