• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Klockarbol, fy för migrän! Stackare!
    Kommer ihåg att min pappa hade det när jag var liten och även nu, då var han inte morsk och fick alltid ta dubbeltreo.

• Lapinette

Klockarbol - låter jobbigt *kramar om*.

• Vännerfan

Liten, Jag minns inte exakt hur jag formulerade mig första gången annat än att han inte skulle kissa i blöjan på en veckas nätter, men han förstod iaf mycket väl att jag menade att han skulle kissa i toan i stället. Tyckte mest bara att det var så kul när han kom på det han sa och sken upp och vi sa gång på gång att det var jätteduktigt och att han säkert skulle hinna ända fram nästa gång.

• Vännerfan

Cicci, Aha, vi ska nog kolla upp Clabbe då, för vi funderade ändå lite på att köpa en lite billigare skärm nu och sen om ett par år när lillen också vill ha en köpa en bättre dvd med 2 skärmar och sälja den gamla. Tekniken går ju framåt så fort hela tiden.

Klockarbol, Fy sjutton för migrän!! (vet alltför väl vad jag pratar om...) 

• Liten med Mindre

Vänner - Klipsk kille prinsen. Som förälder upphör man nog aldrig tycka att det är fantastiskt.

• Piggelin1
    Liten med Mindre skrev 2011-02-01 14:08:35 följande:
    Vänner - vi har någon dvd från Mediamarkt. Den har inte funkat felfritt, men jag vet inte om den är burken i sig eller inkopplingen som felar. När vi var på supporten så funkade allt givetvis...

cicci - visst är det lätt att tycka att alla andra barn kan. Precis som alla andra föräldrar hinner...

Precis som jag tror att alla andra tjejer i min ålder har ett karriärjobb med kul resor och häftiga projekt, de har 2-3 välartade barn hemma som äter o sover bra, inte målar på väggarna och slutar med blöja helt före 2 års ålder utan kissolyckor. Nämnda fantastiska kvinna (som ju är alla utom jag) bor i ett grymt snyggt hus som är välstädat och fullt med hemlagad mat och bakverk. Familjen åker på sjyssta resor och hon genomför tjejklassikern med ett ryck på axlarna. Sen tror jag inte jag nämnde alla trevliga fester o mingel med o utan barn som sagda superkvinnor bjuder in till hemma. Och så var det det där med romantiken som givetvis blomstrar

Nån som känner sig träffad?

Precis
  • nennesjuttioåtta

Liten
    Träffad! För visst tänker jag så om er andra...  

Hur har det gått för Oupsisarna?!? 

• Piggelin1

Gotland är fortfarande ett blankt blad på min resekarta (förutm en familjesemester som 11-åring, men det räknas väl knappast - typ 30 (!) år sen...!)

Det ligger ju lite avigt till för oss här på västkusten, men så småningom ska vi absolut ta oss dit vi med.

Usch för migrän, Klockarbol ...och ja just det. vilken idiot till pappa på ridskolan häromdagen .-o Tur att allt gick bra. Vill minnas att en sjuåring nyligen dog pga en olycka i ett ridhus i Borås - läskigt!

Vänner förresten - se till att boka Karnelund hyfsat långt innan, om ni åker dit en helg eller så. De har inte så många rum & det brukar bli fullt. Fast iofs, nu senast när vi var där, så berättade de att de köpt en ny fastighet & skulle renovera den & på så sätt utöka antalet rum. Gissar att det är ngt som de gör nu under lågsäsong.

• Piggelin1

Usch, hoppas verkligen att inte Oupsie åker på ngn tredygnsförlossning eller liknande

• fru AM

Mopedvin: Ang. Bläsehuset: vi kollade på det på nätet när vi trodde att vi skulle hyra hus på Gotland (dock har jag för mig att huset var för litet för oss  eftersom vi är 5 i familjen).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!