• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Mopedvin

Cissi - är imponerad av att ni åker så långt i bil med barnen! Vi åker en hel del bil med då min famij bor 55 mil bort och det brukar funka bra, kanske man skulle våga sig på en lite längre bilresa ngn gång, det är skönt att ha bilen med sig med alla miljoner saker...

• fru AM

BS: tackar som frågar: det går väl sådär med glamouren - jag har ju samlat på mig lite mera brillisar till blinget i alla fall så jag gnistrar till vardags . Jag hoppas på att få lite glamour i London nästa helg men dem jag åker med är nog inte så inställda på just det utan mer Oxford Street-shopping. Vi får se. 
    Det är ganska svårt att vara glammig som småbarnsmamma med hemmakontor dessutom! Hur GÖR man? Får väl dra på mig pälsen när jag går ut på lunch idag ...

Imorgon är det förresten nästa drabbning i Hyresnämnden med Blötdjuret! 

• fru AM
    FruCicci skrev 2011-02-01 11:38:35 följande:
    Vad roligt att Hektor har blivit stora killen
    Till och med Livias grejor åker fram, det var imponerande... där är inte vi ännu även om lilla Louise är stora tjejen nu också, och likt Hektor väljer kläder och bestämmer
    Men hon vägrar ha hästsvans, jag som önskade mig massa tjejigt till henne i julklapp! hårspännen och snoddar etc.
    Livia vägrade också grejer i håret i den där åldern - det kommer! Nu vill hon inte vara utan!
  • Fossing77

AM - högklackat i hemmakontoret kanske hjälper? ;)

• FruCicci

Mopedvin: Min familj bor också 55 mil enkel resa från mig i sthlm.
    Vi har mini-tv till barnen i bilen, sen sitter jag bak med dem och läser böcker och vi ramsar och sjunger.
    Inga som helst problem.

Längst med autobahn i Tyskland är det ju restauranger och tankställen var 5e mil så det är ju inget problem om man behöver sträcka på benen och äta lite.
    Förra året åkte vi non-stop till kroatien, då sov barnen och jag på natten och maken fick köra. På vägen hem åkte vi bara dit vi kände för, tog in på hotell i underbara Österrike (icke förbokat) och sen i Tyskland.
    Jag har väl barn som är vana. Det går hur bra som helst och det har aldrig varit något skrik. Däremot lite spyor!

• BrudSommar2006

Har sparat Killeboda-länken nu också, har många ställen att ta mig till nu!

Cicci, vi borde verkligen bli bättre på att gå ut och äta med barnen men det blir lätt så att man fastnar här hemma! Fast jag gissar att man lättare kommer iväg om man bor som ni gör och det inte blir ett lika stort projekt att åka iväg. Dessutom lyckas vi tillbringa nästan hela helgerna med mina föräldrar jämt av olika anledningar, det ska nästan bli skönt att de åker till Öland och blir borta ett par helger snart så att vi kan göra annat.

Hm, min bror och svägerska kom hem från Hawaii igår och nu vill hon ha födelsedagsfika på lördag för hon fyllde år nu helgen som var. Inte mycket tid att fundera över present, suck. Höggravid är hon också så vissa saker kan man ju stryka från förslagslistan direkt...

• FruCicci

ååååå Ska du till London AM, det lät ju helt fantastiskt roligt!
    Är det ett tjejgäng eller åker du och maken med kompisar?
    Det var verkligen länge sedan jag var i London!
    Skulle inte vara fel över en helg.....

• BrudSommar2006

Lapinette, det där med illvrål i bilen verkar vända runt ett års ålder, både Iris och Astrid har börjat klara längre resor ungefär då. Astrid klarar inte riktigt hela vägen ner till Öland utan att tröttna än, den sista timmen får man räkna med gallskrik men då har hon ändå uppfört sig i sex - sju timmar så någon gång snart har det nog löst sig helt.

• smint

Mopedvin: Välkommen :) Härligt med massa semesterplaner inbokade. Vart på norra Gotland skall ni hyra hus? Mina föräldrar bor på norr så är hemmastad där  Kul med en barnmorska, kan du förklara varför bebis inte vill komma ut  Men på riktigt finns det någon logisk förklaring eller är kroppen helt enkelt inte redo än?  

Tog ut stegen så mkt det gick på vår lilla tripp till affären så får se om det hjälper till..

AM: åh lycka till i morgon då med blötdjuret..

MSW: Trist med grannen som spelar musik.. Hoppas det slutar snart.. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!