• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Nu borde väl oupsie-familjen vara inne på fjärde skiftet? Hoppas att allt går så bra det bara kan! (är tacksam att det i princip bara tog ett skift när A föddes)..

• Liten med Mindre

AM - det känns lite svettigt att vifta ner vifterna när grejorna de sitter i kostar från några hundratusen och uppåt... Tror jag fegar ur o stänger dörren...

Eller går o hämtar mer te. Har en ny grön te-passion. Inte för att jag dricker kopiösa mängder, men det här är som godis när jag ändå vill ha nåt varmt. "Mareld" från Kahl's - mumsgod!

• smint

Kikar också efter Oupsie, hoppas så att det gått bra under natten. Vi han igenom 4 skiftbyten med dottern så vert hur segt det kan vara.. Och då kom det igång av sig självt ändå..

jaha 40+6 idag då.. kommer snart ramla omkull av att vara framtung...

Tinga: haha ja norskan har en himla massa roliga utryck

Liten: Hejja ang telefonaversionen.. synd att du inte fick tag på japanen bara. Jobbigt att han inte svarat på mailen.

nehe undrar vad vi skall hitta på idag, fick avi frpn posten så kanske skall gå och hämta paketet iofs bara ett nytt framhjul till vagnen som inte skall användas än men det skall ju hem,.., T är fortsatt snorig så hon behöver kanske lite frisk luft, är ju ganska varmt ute ändå...

• Fossing77

Jag har nog haft tur med mina... Elliot tog 6 timmar från första värk till fördig bebis, Tristan tog nästan 8 timmar och Mira klockade in på nästan exakt 6 timmar och behagade kika ut 15 min innan bm som skrev in oss skulle gå hem. :) exemplariskt :)

• fru AM

Men var är dom - familjen Oupsie-Daisy menar jag! Förmodligen ligger de och sover och hämtar sig efter förlossningen ... Eller kan det ta så här lång tid? Det kan det kanske. 

• Ore

Trevligt med rapport från Oupsie-mannen! Undrar sååå hur det har gått, men hoppas att de är fullt upptagna med att snusa bebis...

Det är nog allt jag hinner med just nu, skickar en stor KRAM till alla som vill ha också...

• Mopedvin

Med lite pushning från Lapinette har jag nu bestämt mig för att äntligen masa mig ur smygläsargarderoben, känns som det är dax då jag fegt gömt mig där i många år (!) redan... Var med lite i början och skrev i "Hur vet man..." -tråden men sen har jag bara som sagt, smygit, skrattat, gråtit och kännt med er alla i upp och nedgångar. Åkej, här är jag: 7 år från skräcködla, befinner mig lite norr om stockholm, i Nennes trakter tror jag, två pojkar födda april -07 och juli -09, barnmorska, skostorlek 38, älskar Lindts choklad med havssalt, kolhydratsknarkare, älskar att resa och god mat och vin. Står precis på kanten och ska snart hoppa in i arbetslivet igen, inskolning på dagis pågår för minsta sonen. That's it, ska jag posta nu....? Vågar jag? Åkej, 1, 2, 3!

• Mopedvin

Var tog radbrytningarna vägen? Är det paddans fel (i-paden)

• Lapinette

Hej Mopedvin,

Kul att du vågade . Härligt med en barnmorska på tråden. Lindt håller jag med om men varför förstöra chokladen med något så äckligt som salt? Välkomnar en till som har förkärlek till resor, god mat och vin. Sitter faktiskt hemma idag och jobbar och har en flaska Chablis Grand Cru på skrivbordet ... dock tom eftersom den är urdrucken och nu ska läggas in för recension i mitt Excelark (nörd som jag är).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!