• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

...för du menar Amanda va Piggelin? annars kan du gärna få en fjäril du med!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Piggelin1
    Lapinette skrev 2011-01-31 21:51:11 följande:
    BS - jag säger lite som Frullan, läser men har liksom inte så mycket att komma med. Fast jag kommer in och kommenterar om det är något .
    Är vi inte alla sådana lite av & till? Jjag känner också så mellan varven - har inget att tillföra alls i de diskussioner som pågår & ligger hellre lågt & håller mig undan ett litet tag. Sen händer det ngt & så känner man att det är läge att hoppa in igen
  • passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-01-31 23:17:51 följande:
    pb - Hurrra, för framsteg!
    Min ena kollega gick upp några kilo vid varje hormonbehandling. Själv fick jag dålig hy. Sitter nu och gör fotoalbum från den tiden (2008) och ser på vartenda foto hur finnig haka jag har. Helt bedrövligt! Nej, usch för hormoner och skit ... speciellt när de ändå inte ledde till något positivt.

Ja HURRA för framsteg och /¤#%¤#(&/(/&%¤"¤#")=//)=(/&%&%¤&/¤¤##" för hormoner som fuckar upp hela alltet utan att ge tillbaka ens insatsen.

Iallafall börjar mitt hår växa ut igen efter allt tappande och en tröst är att det verkar vara så att jag bundit väldigt mycket vätska, förutom rent fett. Tröst eftrsom vätskan känns lättare att bli av med.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Piggelin1

Nä, får fortsätta läsa ikapp imorgon, nu MÅSTE jag komma i säng!
    Godnatt på er!

• Liten med Mindre

PB - 10 min på maxlut är inte illa! Och 20% bortplockat ur din interna grussäck - det är ju toppen det med!

Vad gäller bad så blev det visst vågskvalp i baljan. Av alla anledningar ni nämner tycker jag inte att barn ska bada för ofta (badade själv bara 1 gång i veckan som liten). Och ändå badar våra barn varje dag om tiden medger. För att de älskar det, för att de är smutsiga och för att mamma o pappa inte orkar stå o blaska ansikte händer stjärt o fötter som ändå måste tvättas. Fast vi har ju smort med miniderm ända sen Mindre var bebis o liten torris - så vi har inte märkt av någon torrhet. Och så använder vi ju nästan aldrig tvål eller tvättservetter utom till händerna.

Men jag kan ju tänka mig att om vi inte hade haft badkar utan fått mecka med balja eller dusch så hade det blivit betydligt mer sparsamt mellan gångerna. Nu sköter det ju sig nästan självt med lite övervakning.

Penntricket - lyckas alldeles säkert nu när de fina amningsboobsen försvunnit. Saknar dem lite, förutom att de var så känsliga. (Saknar ju för övrigt att amma lilleman oxå.)

Oupsie - hur har natten varit?   heja er! Hoppas ni fått vila (allra helst med liten Daisy på magen förstås).

• Fossing77

Liten - Man behöver ju inte tvåla dom varje gång dom badar, om dom badar för att dom älskar det. :) En skvätt olja i vattnet så kan dom bada 2 ggr om dagen om dom vill. ;)

Oupsie - Hoppas allt går (har gått?) bra! :)

• Liten med Mindre

fossing - aldrig kryper lilleman så snabbt som när han hör att det tappas upp vatten i badkaret. Det är så härligt när de leker tillsammans i vattnet. Och bredvid varandra. *hjärtat smälter* (Fast visst har vi våra duster rörande utkvalpat vatten också om någon nu undrar.)

(Vi använde olja i vattnet till lilleman förut för att slippa smörja. Fast det blir så kletigt i håret så vi slutade. Problemet när barnen begåvats med mycket hår från början. )

Usch  - segt att komma igång idag. Borde ringa omdiskuterat mr XXX i Japan. Han har inte svarat på mina mejl av någon anledning...

• Fossing77

Sant, oljehår är tveksamt moderiktigt även som bebis Flört Mina älskar att bada de med. Calle måste bygga färdigt vårt spa i källaren så vi får ett riktigt badkar, för nu börjar Tristan få ont om plats i baljan. Såg på nån amerikansk skit på tv häromdagen där folk badade sina ungar 2 ggr om dagen, MED tvål. De tyckte det var konstigt att barnen hade utslag, de var ju så rena och fina...

• Lapinette
    Piggelin1 skrev 2011-01-31 23:27:17 följande:
    Är vi inte alla sådana lite av & till? Jjag känner också så mellan varven - har inget att tillföra alls i de diskussioner som pågår & ligger hellre lågt & håller mig undan ett litet tag. Sen händer det ngt & så känner man att det är läge att hoppa in igen
    Visst är det så och jag ville inte på något sätt klaga utan bara meddela att jag har läst här under helgen och igår men däremot inte kännt att jag haft något att tillföra.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!