• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Suck - hur dumma får folk bli. Tvål i massor är ju säkert jättenyttigt! Precis som min värdbror i USA inte såg det konstiga i att äta mycket glass - det är ju mjölk i, det är nyttigt! Öhm, jo men...

Andra bästa glasskommentaren han hade var: Det där kan inte vara mintglass - den är inte grön.

Värdsyster fattade inte hur jag trodde jag skulle bli solbränd en dag med strålande sol, bara för att det inte var stekhett ute.

Fossing - förstår att ni längtar efter riktigt badkar. Det är en  höjdare jämfört med badbaljan.

• Fossing77

Ha ha ha! De borde uppgradera sitt skolsystem lite tycker jag det låter som. Skrattande Vissa baskunskaper saknas uppenbarligen.

Det ska bli såå skönt att få ett riktigt kar, inte minst för barnen. Jag inbillar mig att karet dessutom fångar upp plaskandet bättre än IKEA-baljan Flört

• Liten med Mindre

Whoh - överkom min "telefonaversion" och försökte nå mr XXX i Japan. Funkade fint, förutom att han satt i möte hela dagen. Fick höra en ytterst irriteraden paus-jingle i telefonen medan jag väntade "do da doa - jag ska aldrig ringa mer hej doda dej..." fast i fint elektroniskt plinkande istället. 

• Fossing77

Hi hi! Trevlig jingel. Tur du kom över aversionen, annars hade du missat den Flört

• fru AM

Godmorgon i tråden!?
    Ingen Oupsie-Daisy än?

Angående penntricket så TROR jag att jag skrev att jag klarade pennTESTET ... I min ålder och för mig personligen handlar det alltså om en lättnad att INTE kunna hålla kvar pennan (trots c-kupa )  Men det är klart att när man var yngre kanske det var pennTRICKET man ville klara- dvs hålla kvar pennan. Men det kunde jag ju inte då heller (A-kupa innan barnen kom).

Nog om det kanske.

Såg för ca hundra sidor sedan att PB frågade efter recept på apelsingräddsåsen. Har inget ordentligt revept med mått och så men här är ett ungefärligt tillvägagångssätt: 
    Koka ihop fiskbuljong, apelsinjuicekoncentrat (lite bara), en slurk vitt vin med rejält med grädde så att det blir nästan krämigt.

Det går säkert bra att ersätta apelsinjuicekoncentratet med färskpressad apelsin (fast betydligt mer då (än vadå?)) 

• Tinga

Lappis - skönt att höra att du finns i krokarna iallafall, redo att hoppa in när ämnet medger.

PB - ojdå, det var ett tufft träninspass! Härligt att du visar kämparglöd.

Apropå Litens japan så satt jag själv just och läste en rapport på norska, och insåg att fläktar heter vifter på norska! Ah, jag älskar norskan med alla lustiga ord.

• Fossing77

AM - jag önskar att min penna ramlade oxå.... Skrattande

• Liten med Mindre

Aha - då är jag hjärtligt trött på alla vifter som står o låter utanför mitt rum.

Ska väl vara glad att jag fått eget rum, men var det tvunget att ligga precis vid demo-området? (Och jag erkänner att det är lite ensamt att inte ha rumskompis att skvallra med, har haft turen med de senaste jag haft, så jag saknar dem.)

• fru AM

Liten: du kan inte råka vifta omkull vifterna så att de slutar vifta?

• MSW

Tjena! Trött och nackspärr! Funderar på att försöka sova en stund innan jag sätter igång med plugget! Och så känns det väldigt avlägset att träna ikväll.. Men vi får väl se.. Hade den sämsta dagislämningen sen jul idag, och övervägde att faktiskt ta med mig honom hem igen.. Till slut lyckades personalen locka honom med att hjälpa till att ta fram frukten till "hamlingen"..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!