• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    Lapinette skrev 2011-01-31 22:36:33 följande:
    pb - men det är ju UNDERBART med rätt person på rätt plats! Härligt!
    Fram för fler rätta personer på rätta platser!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Klockarbol
    porchez skrev 2011-01-31 22:15:39 följande:
    Stå rakt upp, lägg en penna precis under bröstet om den hänger kvar, alltså kläms fast av bröstet mot magen så klarar man inte penn tricket!
    Fastnar pennan = hängbröst
    Fastnar den inte (så har vi konstaterat här idag) = med små bröst
    Aha - då konstaterar jag glatt att mina små taxöron är välhängda och har god vidhäftningsförmåga

(Ursäkta att jag snöade in lite på det här men jag har faktiskt aldrig hört talas om penntricket! Förvånad)

• passionsblomman

Jag har förresten gjort en till alldeles ny erfarenhet idag. (och här kommer nu att avslöjas precis HUR oorienterad jag är bland diverse träningsredskap)

Min sambo håller på att träna för att klara ett konditionstest man ska fixa för att få det där jobbet som deltidsbrandman. Han missade första gången (till sin förtvivlan) så nu ska han försöka igen snart.
    Han var otroligt omotiverad och låg idag, så jag sa "jamen om jag går med dig dit och hejjar medn du går då?" Jag kan förresten pröva det där bandet själv också om det ska vara så.
    Jo, då skulle han gå iallafall.

Det där bandet är en maskin som man kan tilta bandet så det blir uppförslut. Man ska klara att gå på det i 7 minuter med max uppförslutning och med ett par sådana där brandmmanstuber på ryggen. De väger 24 kg.
    Han klarar inte det än (man kan uppenbart inte leva på att man har HAFT toppkondition en gång i forntiden, mycket bitter erfarenhet för sambon)

Nu får ni ju inte tor att jag lastadepå mig de där tuberna-jag har inte dödslängtan trots allt.
    Mne jag gick på det där bandet med maxlutet i sammanlagt 10 minuter iallafall. " på lägre lut för att fatta rullet liksom och så en för att lugna ner mig lite i taget sist.
    Att jag får blodsmak av en sådan sak säger väl allt om hur totalt kass kondis jag har. men man kanske kan gå med till den där branstationen nån fler gång så kanske det ändras?

Och när jag har gått ner mina 25 pannor, då ska jag jävlar i det hänga på mig de där tuberna och känna efter vilket onödigt lass jag nu kånkar omkring på!

• Lapinette

pb - bra, på't bara! Och visst är det skrämmande när man får se vikten de blivit av med (på sådana där tv-program), speciellt när de lägger upp vikten i fett (margarin/smör).

Klockarbol - du är inte ensam, never heard about the pentrick! Och jag kan *skrattar högt* omöjligt stoppa en penna under mina bröst.

• Klockarbol

Lappis - Skönt att ha medsystrar i penntricksförskingringen

Pb - Hurra!!! för duktiga handläggare Solig

• passionsblomman

Lappis, ja FY fan!
    När jag fortfarande jobbade som grossist och lyfte säckar med sten som vägde mellan 20-25 kg styck, konstaterade jag att "en sådan här går jag omkring med helt i onödan"
    DÅ ville jag bli av med den, och det är snart tre år sedan. Den våren gåstavade jag bort halva påsen, men efter hela hormonkarusellen, inget job och hela skiten, så har jag inte bar den biten tillbaka, utan jag ÖKADE PÅ. Förut hade 25 kg varit mer än nödvändig-om än säkert trevligt, men NU är den deär 25 kg faktiskt absolut ett mål som verkligen inte på något sätt skulle betyda att jag försvann till ett strå.

men 5,5 av dem har jag ju iallafall eliminerat nu. 19,5 to go...

• Lapinette

pb - Hurrra, för framsteg!
    Min ena kollega gick upp några kilo vid varje hormonbehandling. Själv fick jag dålig hy. Sitter nu och gör fotoalbum från den tiden (2008) och ser på vartenda foto hur finnig haka jag har. Helt bedrövligt! Nej, usch för hormoner och skit ... speciellt när de ändå inte ledde till något positivt.

• Piggelin1
    BrudSommar2006 skrev 2011-01-31 21:36:56 följande:
    Då föreslår jag ett 0.5 HB och Karlssons klister. Själv kör jag ju ett litet annat upplägg men, men.
    BS - du är heeeelt underbar Sitter & fnissar högt när jag läser dina inlägg om schampoflaskor med mera!
  • Piggelin1
    Hattis skrev 2011-01-31 21:37:28 följande:
    Limstift har jag nog f.ö. inte använt se´n mellanstadiet. Sådana där blå, som luktade svagt av amaretto... (inte björnklister alltså, det är nästa likörnivå...)
    Det kommer det kommer - har en enorm pysseltjej här hemma - det går åt mängder med tejp, limstift, papper, snören, pärlor, lera, klistermärken osv
  • passionsblomman
    Piggelin1 skrev 2011-01-31 23:19:21 följande:
    Det kommer det kommer - har en enorm pysseltjej här hemma - det går åt mängder med tejp, limstift, papper, snören, pärlor, lera, klistermärken osv
    Gillar hon pärlplattor och sådant också? För isåfall ska hon få pyssla när ni kommer hit.
    man vet heller aldrig vad en florist kan ha samlat av glitter och fjärilar och annat i sina gömmor...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!